Do you like my blog?

Sunday, April 25, 2010

berbual sama maksud dengan berborak, bukan menggatal

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Sunday, April 25, 2010
mari berbual bersama idati malek selaku pengerusi kelab blogger weng.(rekaan semata, sungguh tidak malu melantik diri sendiri)
siapa tak kenal RedMummy? angkat tangan, kaki..eh, eh..hidung tak perlu.

aku cakap tak perlu. baik ko turunkan. aku panggil polis karang(emosional tiba-tiba..)
ok. jangan emo macam ni..
aku akan angkat untuk 2 minggu ke belakang dari sekarang. walau redmummy dah keluar paper pun aku masih tak tahu.<--ketinggalan zaman. 

aku tahu pasal redmummy kat GB. hehe.dalam 2 minggu lepas.

aku blogging agak lama, tapi aku tak kenal blogger-blogger otai, aku tak tahu pun istilah tu.
mari aku list kan apa yang aku tak tahu pasal dunia blogging sebelum ini:

aku tak tahu adanya istilah blogger otai,
aku tak tahu blog boleh dapat duit(menghabiskan duit nak bayar bil elektrik ada lah.), 
aku tak tahu boleh letak link dalam shoutbox, 
aku tak tahu blogger otai tak suka ada lagu dalam blog, 
aku tak tahu right-klik boleh disable(tak pasal-pasal jadi OKU), 
aku tak tahu tak perlu tulis panjang-panjang dalam entri(semua mak nenek, bape kali aku bersin pun aku nak cerita), 
aku tak tahu apa itu gengblogger dan etc, 
aku tak tahu pun blogging boleh famous amos.(famous aje..). 
seriously aku tak tahu ada nya nuffnang, advertlets dan sebagainya.
aku ingat orang cuma boleh tahu pasal blog bila kita bgtau dan orang main 'next2' kat navigation button tu.(haha..)

tujuan asal aku blogging :
aku suka-suka nak menaip. aku ada banyak cerita yang aku nak taip(nak tulis dakwat pen asyik habis). aku nak orang yang istimewa bagi aku baca apa yang aku taip pasal dia. aku nak kawan-kawan aku tahu aku ada tulis pasal dorang untuk dibaca bersama-sama. aku nak buat blog ni bahan bacaan aku di masa-masa akan datang supaya aku tahu macam mana pemikiran dan perasaan aku pada tarikh sekian-sekian.
aku nak letak semua gambar, lagu yang aku suka. itu aku.
dan sekarang?
  • aku masih menaip ikut suka hati aku, aku taip apa aku nak. jangan hipokrit. 
  • aku buat nuffnang, advertlets untuk pendapatan masa depan aku. created for my future baby.(bila aku kawin nanti)..aku buat tabungan untuk bayi, jadi, klik2 nuffnang atas niat nak ajak aku klik sama, diharamkan.
  • join GB sebab nak tahu apa pendapat orang lain, tambah kenalan blogger.
  • aku dah buang disable right klik sebab aku rasa macam poyo pulak(pendapat aku laa..) mcm la ada orang nak copy entri aku, copy pun aku x kisah.sila sila bersila.
  • dapat cari resepi!!!!!<---peringatan, aku masih perempuan.
sekian, cakap-cakap bersama aku.korang macam mana?


12 C.O.M.M.E.N.T.S:

miss hav0c said... [Reply]

wei apesal aku xtau pun disable right click....hahaha ala idati aku pun tak jugak otainye!!

Mr Rulez said... [Reply]

smlar...byk ag kena blja dr otai2..rasa ilmu nie kOcik sgt2..hehe

idAti mALek said... [Reply]

haha...ye ke?

ouh miss havoc, ko tak tau? ok, aku ade advance sket dr ko la..ngahaha(gurau2...)

Mr Rulez :
xpe la, blaja sket2 sudeyh~

~ Ann ~ said... [Reply]

pewittt ni ann dr gb k.. ala sama la kita, slow slow belajar.. nanti boleh jadi otai.. hahahaha

AISHA SAAD said... [Reply]

hallluuuu..


dlm tak sedar berblogging nih byk rules gak kan?? dah mcm ethic jugak aku rasa.
macam2 adaaa.
tapi rules2 nih buat kite tak boring berblogging.
keep on searching and undersatnd all the rules boleh buat satu hobbi baru yg menarikk.
setuju?? haha

idAti mALek said... [Reply]

ann :
aku ase la ann, aku tak rasa aku akan jadi otai blogger, bia la org lain. hee..aku blogging suke2,...bila ada connection tenet aku on9 la...xde aku senyap..

aisha inani:
setelah 2 ari ko senyap muncul balik ye...hahahaha....
i keep on searching to be a good writer..bukan tittle otai yg dikejar, tp biar la org ingt kita sbg blogger yg frenly(ye laa tu...)hahah

izomaki said... [Reply]

hah2x. lawak2x...

idAti mALek said... [Reply]

amende nye yg lawak abg faiz?

datin le~ said... [Reply]

oohh~..rumitnye~..ttbe rse cm saket jiwa plak klo ak ada blog yg kne pnoh dgn tatasusila~

idAti mALek said... [Reply]

haha...

xde la...blog kite suke hati kite la....buat la pape pun~

izomaki said... [Reply]

tgk ramai sgt bila antar msg heh2x... hehe... hahahah... heee... semua gelak. maunya tak rasa lawak...

idAti mALek said... [Reply]

semua gelak??

tak rasa lawak?

apenye?(sori beron baru bangun tdo ni...)