- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf Farid Kamil Jadian + Pempuan No Manners dan Orang Gila | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Tuesday, April 20, 2010

Farid Kamil Jadian + Pempuan No Manners dan Orang Gila

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Tuesday, April 20, 2010
tarikh weng : 1 Januari 2008
kawasan kejadian : kedai tOp up area Chandan Desa, Ipoh.
sebab kejadian : aku yang weng pada saat kejadian
peristiwa penting : aku dan aku yang berlakon baik

bermula saat kehepian yang tak dapat aku bayangkan.RM500 sebulan rasa da sangat-sangat bagus la bagi aku(tak penah keje langsung).berbekalkan keazaman yg agak-agak bagus la jugak dan pengetahuan pasal henfon-henfon yang ok la aku diterima keje kat kedai hotlink milik kaum bukan bumiputra.(mungkin dia plutoputra atau bumiputri atau juga marikhmaharani...cukup!!). aku pergi kerja untuk pertama kali dalam hidup aku.(hahaha!!biasa la pas spm. time sekolah asik terperuk kat hostel, x kenal dunia luar. kesian kan.) jadi aku gembira(la jugak~) kat kedai tu. x best, ada patung berhala. tapi aku diam je. aku fikir nanti waktu rehat aku nak sembahyang kat mana. (tak bolehkan kalau sembahyang kat tempat yang ada berhala? correct me if i'm wrong..)..masa keje dari 10 pagi sampai 10 malam(fuiyoo...mati kekambingan aku camni...)

abah aku anta pi keje(cececececece.....ni la kali pertama nak tulis ayat camni!!). hepi siot. sampai2 sana puan kat kedai tu suwoh aku lap2 meja guna pape(apekehell?). lap jelah, mungkin dye mengamalkan penjimatan kain. pastu tunggu customer datang. banyak gak yang mengada-ngada. culture shock gak aku jumpa ramai-ramai orang, rasa cam tak nak angkat muka pun ada gak. tapi aku senyum je la. aku tak makan tengahari sebab aku tak tau nak makan kat mana dan aku takut pegi makan sorang-sorang.(kesian....sebenarnya sampai sekrang aku camni..kekeke).takut nak makan sorang2, rela x makan.puan kedai ada cakap nak dia tolong belikan makanan ke, aku cakap 'no thx, i'm on diet'. wahaha. tapi sebenarnya aku takut dia beli yang x halal, yela mungkin dia tak tau. waktu semayang pun dia tak tahu pukul bape, ari jumaat pun dia tanya aku akan pergi semayang jumaat kan?(err?aku perempuan kot..kot?).lagi satu dia ingat semayang tu tonggeng2 x baca pape dan ada shortcut.(aisey....~)

nak dijadikan citer awal2 pagi tu, ade sorang mamat ni ala-ala cam Farid Kamil datang kedai nak top up.

 ni farid kamil sebenar ye.

dia tulis la no dia nak topup RM5 pada pagi tu. tengahari tu dia datang balik.aku pk 'aik, cepatnya abes topap dye'. dalam fikiran aku masti awek ramai sangat ni tu yang topap cepat giler abes tu.muke pun cm playboy jadian.hehehe. rupa2 nya dia dtg nak tanya aku asal topap dia tak masuk. ah sudah! cek-cek, i'm guilty sebab no dia 012 tapi aku tekan 017. sh*t! then puan kedai dtg, tanya pehal. aku cakap la aku salah buat(jujur gila!!!).. agaknya farid kamil jadian tu kesian tengok muka sekupang aku tu so dia pun kata 'it's ok' sambil menghulurkan lagi skeping RM5 dengan macho nya(mungkin la.). aku ase muke aku tebal 60 inci, dah la ari 1st keje da buat salah lak tu. tapi pape time kasih pada farid kamil jadian kerana menyelamatkan aku.

 muka kanak-kanak.(teka masa form bape nih...hehe~)

petang tu aku x sdap ati la.aku amik no farid kamil jadian dari list topup(melanggar etika keje!!) dan send him a msg i'm sorry dan aku akan ganti balik. dia reply it's ok, dye just nak menyelamatkan org melayu(wah!!!)...yela boss aku kan cina.apa dia ingat aku kena dera ke? dia kata tak perlu la ganti.aku degil gak cakap pape pun aku akan ganti gak, by hook or by crook. em. tah camna dia cakap kalau nak ganti sangat belanja je dia makan nanti. (????) belanja makan?mean keluar sama-sama, dan makan sama-sama? hahaha....korang rasa aku terima ke? muka dah ada cam farid kamil, naik kete lagi tu. korang rasa, patutkah?....no and never. aku tak terima, aku biar msg tu tergantung kat situ je. haha. tak nak la dah la muka cm playboy. kalo muka baik pun aku tak nak. tak kan aku nak keluar makan ngan dia hanya untuk mengganti balik duit RM5 tu, amik je la balik duit kau, ngada-ngada punya laki. tak pun aku topup balik la, x susah pun. walaupun dia dah menyelamatkan aku tapi aku tak suka berterima kasih cara tu, ganti je lah balik abes citer. kan?kan?


petang kejadian agak bz, sebab ramai orang terutama lelaki yang mengada-ngada.kenapa? tah, aku rasa macam tu. aku tak tau la. ada gak dak pempuan 2 orang ngan gaya bajet bagus datang beli keychain henset, pastu cakap kat aku "hah, ape lagi.pasangkan la.tak kan tak reti kot" sambil tayang2 fon dye yang canggih tu depan muka aku sambil buat muka sakai..(ko faham tak apa aku rasa, aku rasa nak amik henset tu ketuk kepala dye.cakap leklok takley ke.no manners.!). tapi aku ikut la, polisi kerajaan, eh, polisi kedai.agaknye la.

lebey kurang cmni la muka bebudak pmpuan tu. cacat kan?(hahahahaah!!!)

malam tu aku balik umah cam orang sawan pun ada. pas makan sebab kebuluran aku tido. bangun-bangun tido esoknya aku cakap mak aku "mak, Dati tak nak keje lagi".mak aku gembira dan aku keluar berjalan2 ngan kawan aku pergi main boling. hahahah!!!!

sebab-sebab aku tak nak keje lagi adalah aku tak boleh nak interaksi sosial banyak-banyak sangat ngan orang pada permulaan tu, takut nak pegi makan sorang-sorang, takut kena langgar kete time nak ke masjid dan juga ada org gile berkeliaran di situ.aku risau dye kejar masa aku nak ke masjid.(hee~)..in shOrt, i resigned. fullstop. babai nyonya dan apek kedai. i'm free...wee...

p/s : aku keje nanti pun kena jumpa ramai org gak. takpe, dh bersedia daripada dulu.









8 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA SAAD said... [Reply]

aku penah jugaakkk!
badget nak keje part time habes matrikk.
tapi...
baru seminggu dah belahhh!
so, aku lagi teror dari hg! haha

idAti mALek said... [Reply]

haha....mane bleyh aku lagi terer sehari je dah blah....!!!!

huahuahua!!!

Farid Fernandez said... [Reply]

kerja lelama banyak pengalaman seh!

idAti mALek said... [Reply]

lelame ape nye....hahahahah~~

sehari je....(tu pun da kalut!!)

datin le~ said... [Reply]

wahaahaa~..sal cite nih..best2..tp pttnye..klo ak jd hg kn..aku tpp je blik rm5 kt nset dia..abeh cite..sah2 ak x kn msg dia blik..ahaha..sbb klo tpp msok..msti dia gumbira kn..xyh nk kua mkn sgla..coz..mula2 msg2..pas2 ada jela request strosnye..baek jgn msg org yg x dkenali.ahhaa

idAti mALek said... [Reply]

aku msg cume nak ckp i'm sorry dan topapkan balik...~

Amira Anorah said... [Reply]

sempat dapat gaji tak???hahaha

idAti mALek said... [Reply]

tak sempat pun...hahahahah