- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf Kawan2, Tolong semak karangan aku. | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Sunday, April 18, 2010

Kawan2, Tolong semak karangan aku.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Sunday, April 18, 2010
ke hadapan bonda yang dicintai. (sebenarnya aku panggil mak). eh. lupa, ada perenggan kan?

    Ke hadapan bonda yang dicintai (cikgu cakap panggil macam ni dalam surat, tapi nanti mak aku muntah darah pula nak baca kan?)...bagi sekali lagi peluang.

   Ke hadapan mak yang disayangi. harap-harap mak ada dalam kesihatan yang berwarna merah jambu bersama abah yang kacak di rumah.(in the pink of health, cikgu bi ajar ni. hebat kan? tapi aku suka hijau.) Dati pun harap mak ada dalam kesihatan berwarna hijau, sebab warna hijau lagi best. tapi mak suka oren dan kuning. baiklah, mak boleh pilih. merah jambu, hijau, oren atau kuning. tapi ini bukan power rangers yang abang suka masa dia kecik2 dulu. abah pun boleh turut serta.

  Anakanda ( bukan anaconda), atau bahasa mudahnya, Dati, sedang baik-baik sahaja(walaupun sebenarnya nakal) di Kuala Lumpur yang menjadi ibu kota Malaysia. Tujuan anakanda menulis surat ini adalah untuk suka-suka kerana dah lama cikgu tak bagi buat surat tak formal. Kali terakhir masa awal Form 5. itu pun cikgu tak puji karangan tu. Dati rasa sedih. tapi gembira lepas beberapa saat sebab dah masuk waktu rehat, boleh pergi makan mee goreng dekat kantin dan tengok abang kantin yang kacak(mungkin la.) tapi hari itu mak cik yang jaga kaunter bayar duit, abang kantin tak ada, dia tengah basuh pinggan(agaknya la).

  Terdapat satu lagi tujuan, Dati nak cakap yang Dati dah berjaya tulis satu cerita hantu walaupun hakikatnya Dati takut nak tulis. Mak jangan terkejut, pastikan Anyah tak baca, nanti dia nangis. Begini ceritanya.

"Pada suatu malam, Pika berjalan-jalan di bawah pokok rambutan. Tiba-tiba angin bertiup dengan kadar kelajuan yang menakutkan. Pika rasa meremang bulu roma, lalu beredar cepat-cepat ke dalam rumah dan tidur.  Hantu tak dapat kacau dia. Padan muka hantu tersebut"

   Begitulah cerita yang dapat Dati tulis. Bagus kan? Mak dan abah mesti berbangga. Esok ada periksa english. Dati dah study vocabulary tapi tak tahu la apa soalan nak keluar. Kawan-kawan kata nak study kamus. Tak masuk akal, sebab kamus Dati tebal sangat, mungkin kamus dorang nipis. Memang pun, kecik je kamus dia, elektronik. Tak adil, Dati kena study kamus tebal-tebal sedangkan kamus mereka kecik je.(bahasa dah tak formal..apa ni?)

  Lagi 4 kertas, Dati akan merdeka sementara. Tapi nanti ada Dinner, kena menari lah pula macam ayam patah pinggang. Doakan pinggang Dati tak patah. dan juga tak digelakkan.

  sekian surat dari Dati untuk Mak yang cantik dan Abah yang kacak(nanti bawa pergi PC fair ya?). kakak-kakak, ini surat untuk mak dan abah, kamu semua tak perlu sebutlah ya. nanti banyak sangat orang yang nak disibukkan dalam ni.

                          Yang Ikhlas,
Idati Malek.

10 C.O.M.M.E.N.T.S:

pika ruslan~ said... [Reply]

ngek..sket2 ltak nme aku..
gleme ak kt blog ko jek..
buhsan3~
*ak klua awl bi td..ko nmpk x??haha

idAti mALek said... [Reply]

haha....aku pun kuar awal gak la....ngahahahaha.......

tapi x pasan aku lapa sangat plak..tp xnk plak mkn, da beli dah..ngehehe....

bia la glemer...

wei mcm mana ni karangan aku?

datin le~ said... [Reply]

wah~..msti bgga org tua hg kt kg..
yelaa..dpt surat dri ank yg brada kt bandar..KL~..

AISHA SAAD said... [Reply]

apasl tang perenggan aku mcm terasa siket?? wakakaka

idAti mALek said... [Reply]

DATIN :
tu la...aku pun rasa la....hebat kan...kl tu..miahaha.

aisha :
ape yg ko terasa kan?....aku ketuk gak la kang..hehe

pika ruslan~ said... [Reply]

lpe lak komen..
kalo mk n abah ko dpt surat ney cnfm dorg konpius ank dorg nih sehat lg ke x agknye..huhu~

datin le~ said... [Reply]

agk laa..dari gopeng ke kl..bajet cm zmn dlu2 laa..ank g bndar..ps2 anta surat kt mak n bpk kt kg...hehe

idAti mALek said... [Reply]

pika :
mak ng abah aku bangga gile la..ye la, anak belajar jauh...kat kl tuuuuuuuuuuuuuuu!!!! ngahahaha.....bukan kat gopeng lagi...ouh aku rindu gopeng, lalala...

Datin :
tu la pasai nya.......nak anta msg cm xde feel lak kan, mak aku nak baca banyak2 kali tak tau nak cari..(mak aku kalau new msg die pandai la baca..)
so kalo surat la ann, nanti mak aku bley bace bnyak2 kali...tp mls plak nak pi pos, xde setem..xpe la balik umah t aku pas je kat mak aku.

datin le~ said... [Reply]

ahha..btol2..msg2 nih susah kn org yg xreti gne net..bek ko gne surat je..lbih jelas..hehe

idAti mALek said... [Reply]

jelas dan tawadhu'..~