- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf kerana kau adalah Jajan, tapi dia memang pencabul sebenar. | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Monday, April 26, 2010

kerana kau adalah Jajan, tapi dia memang pencabul sebenar.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Monday, April 26, 2010
umur aku 11 tahun masa tu.
itu memang hari yang panas, dan aku memiliki sebuah basikal.(ada kaitan?...)
...ya, ada! basikal boleh digunakan untuk pergi ke kedai membeli minuman atau ais krim di kala panas..

kalau itu jawapan korang, korang sama macam kakak-kakak aku tak kira yang di tangga pertama, kedua atau ketiga.(ini bukan lumba lari apatah lagi pertandingan kira kacang).

di depan TV 29" mak aku.abah aku belikan almari TV. kakak aku cuma tahu tonton TV. dan aku, aku suka komputer lebih dari TV.

kakak 1 : haus.(tiba-tiba)
kakak 2 : betul.
kakak 3 : ha'ah.
adik 4    : em.

semua menjeling ke arah adik 4. mungkin kerana adik 4 sangat unik kerana memberikan respon terpendek di antara semua. adik 4 ialah aku. dan aku. aku diam. muram. basikal dijadikan alasan untuk mendera aku. bukankah kat luar ada motor yang boleh naik 3 orang?(melanggar peraturan jalan raya), berbanding basikal aku yang boleh naik sorang.

baiklah kakak-kakak tua ku.
aku kena pergi sorang. 3 ais krim, 1 air tin, keropok durian dan super ring.(ais krim,air tin,keropok durian,super ring, ais krim, air tin, keropok durian,super ring, ais keling,air tong,keropok belacan,super reng)<--menghafal...

kampung aku ada seorang lelaki kurang siuman. rumah dia betul-betul dekat depan simpang masuk rumah aku. dengar-dengar cerita dia masuk hospital gila sebab frust cinta, walaupun dia graduan luar negara(hebat betul sumpahan cinta tak tercapai tu). sekarang dia sudah kembali. dan aku dengar dia pernah mencabul beberapa orang termasuk kanak-kanak sebaya aku(orang gila tahu apa.).
aku takut bila terserempak dengan dia. aku rasa dia pandang dengan pandangan yang...maut.

aku dapat apa yang kakak-kakak tua cerewet itu mahukan.aku pasti mereka gembira. dan aku pasti mereka lagi gembira sebab tengok aku jadi lagi hitam bila berpanas balik dari kedai. ya aku tahu eksperimen ini menggembirakan mereka. nama eksperimen ini Kesan Tenaga Solar Terhadap Adik Kami Yang Coklat. hipotesis : adik ke 4 akan bertukar menjadi arang selepas balik dari kedai pada tengahari buta.

dan aku, sudah jadi arang. hipotesis berjaya. kakak aku gembira, senyum umpama kambing.

angan-angan.aku belum sampai rumah lagi. mengayuh basikal, aku sudah berat. oh, tayar tak pam, patut berat. aku dengar sesuatu. waktu itu aku dalam perjalanan balik ke rumah, melalui laluan hadapan tadika lama yang suinyi sepi. bunyi motosikal. sangat familiar. sangat. bunyi motor Pak Ayus.

siapa Pak Ayus?
orang gila yang aku mentioned tadi.

apa perasaan aku masa tu? wah. (bongok bongok...takut gila.)

paling menakutkan, dia dah nampak aku duk terkayuh-kayuh basikal cabuk tunggu masa nak campak lombong ni. terketar-ketar handle basikal tu. pedal pun dah tinggal besi dia ja.

untuk pengetahuan, basikal aku tak boleh kayuh laju-laju. nanti rantai basikal tercabut. oh memang tak guna. 

aku ambil keputusan untuk membelok ikut jalan yang aku rasa selamat(tapi sebenarnya tak, sebab kawasan tu lagi sunyi dan banyak rumah kosong.dan itu juga kawasan hutan). tapi aku dah biasa dengan jalan tu.

aku melajukan kayuhan basikal. aku rasa takut. tiba-tiba,

tapp! pin rantai basikal putus.

basikal tergelincir, aku tergolek kat atas jambatan sungai.(tak guna kau jambatan!)

bunyi motor semakin kuat...semakin kuat..semakin.....KUAT!!!
otak aku dah blank. aku tak tahu nak buat apa.
menangis? jangan kira la, da basah da sampai ke t-shirt.
aku cuma fikir tak nak mati je lagi (kanak-kanak takut mati..)

bunyi motor dia yang kuat buatkan aku rasa lagi berdebar-debar macam nak meletup jantung aku ni pam darah. sangat takut. sangat sangat sangat takut.
aku teringat kata-kata kawan aku, "aku dengar Pak Ayus tu pernah cabul orang", "Kau nak tahu Pak Ayus tu gila", "Pak Ayus pernah rogol orang!", Pak Ayus...Pak Ayus...dan Pak Ayus lagi...
argh...aku pula yang bertukar gila.

untuk memastikan aku tak bertukar gila ataupun dicabul oleh orang gila aku kena berfikir dengan pantas.
 bayangkan aiskrim, air tin, keropok dan gula-gula yang bertaburan atas jambatan aku kutip pantas. masuk dalam beg plastik yang hampir koyak. rantai basikal ngek yang tercabut tu aku sumbat jugak dalam beg plastik.

masa tu Pak Ayus dah dekat. makin laju pulak motor dia, selalu macam siput. tapi jangan risau, air mata aku lagi laju dari tu. aku makin tak dapat bernafas.

aku angkat basikal aku, sangkutkan kan barang-barang tadi ke handle.

dan aku tolak basikal tu laju-laju. memang laju, aku pun  tak tahu macam mana boleh jadi macam tu. agaknya sebab aku takut sangat kan?yang pastinya aku nak cepat sampai ke kawasan selamat.

alhamdulillah sebab jauh sikit aku berlari aku sampai rumah kawan aku. aku nampak sinar harapan.

aku ketuk pintu. tiada jawapan. ketuk lagi..masih tiada...
ketuk! ketuk! ketuk! tiada! tiada! tiada!..tiada jawapan..! tiada jawapan!!!
damn, tak ada orang kat rumah.
prennggg......bunyi motor semakin kuat, aku tahu Pak Ayus akan lalu kat depan rumah kawan aku di mana aku masik terketuk-ketuk pintu yang belum pasti akan dibuka. rumah senyap sunyi. senyap dan sunyi. hanya aku yang bising dengan ketukan pintu dan menangis.

aku tak boleh nak buat apa. sekadar sorokkan basikal aku ke beranda rumah itu, dan aku menyorok ke belakang rumah kawan aku.

aku dengar motor dia lalu. perlahan. sangat perlahan. macam tengah mencari aku. aku cuba intai dari sebalik tempat aku menyorok. ya aku nampak Pak Ayus, dan matanya melilau mencari sesuatu. dan sesuatu itu adalah aku dan aku.

dia terus pergi sebab tak nampak aku. lega betul.alhamdulillah.
tiba-tiba, kreuk..!
pintu rumah dibuka. kawan aku.
"Oi, kau kenapa?"
aku, "hah.kau ada kat dalam?"
"sori la. aku tengah tengok hindustan tadi. seronok."
aku cuma ,"...................."
"kau nak apa?",mungkin dia pelik mata aku merah-merah.
aku, "tak ada apa. saja seronok lalu kat sini."..lalu membaiki rantai basikal aku.

"bye.." aku katakan pada kawan ku dan aku pergi sambil mengayuh basikal. damn you hindustan.
aku dah nak mati kena kejar dengan si pencabul gila, kau tengah tengok hindustan rupanya.

aku sampai rumah aku terus cakap, "aku dah nak mati dah tadi!".kuat-kuat.

kakak-kakak tua itu tidak mengerti, mereka cuma faham "oh hari ini betul panas!".
dan terus makan ais krim sambil berkata "apasal ais krim ni cair?"

erghh.

5 C.O.M.M.E.N.T.S:

mamarempit said... [Reply]

rantai beskal tu ko simpan lagi tak? frame kan le..buat kenangan :P

nuraimyasmin said... [Reply]

HAAAAA ko tau tak? aku saspen bace cite ni wehh. seb baek aku takde kakak. aku nak buat eksperimen tu kat adek aku lah. hohoho

btw. like ur blog, too. ;D

idAti mALek said... [Reply]

mamarempit :
rantai beskal tu masih ada lagi kat basikal. basikal tu plak ade dalam stor, aku gantung kat dinding...ngahahahahah..
tak nak la buat kenangan..

nuraimyasmin:
saspen? hahaha...

bagus la. sbb kakak aku xkan suspen punye...ngahahahaha~~~~~~
jgn! jagn x buat eksperimen tu..hahahaha~~~~~~!!!
thx a bunch.

datin le~ said... [Reply]

ouww~..ngeri nye..sday pon ada aku dngar cite ko nih..hukhuk..slmat ak xd kakak kjam mhupn ak yg kejam..wlpon ak soh adek ak pegi kdai..tp aku akn tgu laa smpai dia blik..klo x blik ak g crik..risau woh..ksian kt hg..huhu~..ptt le hg bls dndm kt ank sedara hg..gagaga~

idAti mALek said... [Reply]

datin :
kalo sedey nangis la...hahahaha...!!~~~

alala....aku tggal kg tak tahu ape, pkai blasah je keluar