Do you like my blog?

Sunday, April 25, 2010

Rinawati Pelik, Kakak Aku Jahat

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Sunday, April 25, 2010
sekitar zaman 90an aku darjah satu. tahun 97, darjah 1. sekolah kebangsaan sungei itek, gopeng. (sekolah ni tak ternak itik ok?ayam pun tak ada). aku cukup bengang bila orang tanya "banyak itik ke sekolah kamu?", "sekolah kamu dekat dengan sungai ke?", "mesti itik banyak kan?" dan paling annoying, "sungai ayam tak ada ke?".
aku rasa nak tarik-tarik rambut orang tu. tapi sekarang aku dah tak kisah. kau cakap apa kau nak cakap sebab aku tak pernah bela itik.

aku sangat-sangat seronok, sebab aku fikir pergi sekolah banyak kawan. memang pun. itu je tujuan aku pergi sekolah, nak main. dari dulu, sampai sekarang. cuma sekarang da sedar diri la, tak nak dengar korang cakap 'org tua tak sedar diri'. hello aku belum tua lagi, korang patut cakap "sudah belia tak sedar diri", atau...tak ada atau.

satu pagi waktu kelas BM yang dicintai bersama cikgu yang cantik, cikgu yahya ketuk pintu kelas aku, kat sebelah dia ada budak perempuan yang bagi aku sangat tinggi jika dibandingkan dengan aku dan kawan-kawan aku. (aku ketot? tak tak. dia yang tinggi)
cikgu yahya cakap budak tu sebenarnya darjah 4, tapi dia tak tahu baca apa-apa jadi dia masuk darjah 1. patut lah dia tinggi. dia orang indonesia.

Rinawati, nama dia. Cikgu kelas letak tempat dia sebelah aku.(macam rama-rama, aku rasa)

Perkara pelik tentang dia : 
dia tinggi daripada kami semua, rambut dia kerinting gelombang besar punya, selalu pakai bedak sejuk walau sekolah bukan waktu malam, suka tergagap-gagap apabila nak menyatakan sesuatu tambah-tambah kalau teruja lebih dan dia, sangat menjengkelkan aku. pandangan mata dia seoah-olah aku ni bahan makanan ikan untuk dia. itu la yang aku fikir pasal dia. dan dia pelik (macam la aku normal sangat)

kakak aku darjah 5 masa tu. terbukti kakak aku lagi pelik dari Rinawati sebab bila masa rehat je, mesti dia dan kawan-kawan dia datang kelas aku. nak mengacau Rinawati. kadang-kadang kakak aku pun pelik jugak.

tapi Rinawati cool, tak melenting. semua orang pun sebenarnya suka kacau dan buli dia, termasuk aku.

satu hari, Rinawati tak muncul lagi. semua orang pelik. tiba-tiba budak lelaki dalam kelas aku, tak tahu nama apa yang pastinya dia gemuk, cakap "Rinawati dah kena tangkap polis. satu keluarga dia kena tangkap dengan polis sebab pendatang asing semalam,"

macam tu. Rinawati juga adalah pendatang asing tanpa izin. aku cakap kat kakak aku, dia tiada reaksi simpati apatah lagi empati melainkan mengeluarkan bunyi "ala, boring la tak dapat kacau lagi,".
itu je yang dia fikir? dia tak rasa menyesal ke kacau orang tapi tak minta maaf pun sebelum dia pergi.(bukan mati la~)

aku tak minta maaf pun kat dia pasal aku buli-buli dia dulu.
rinawati, kalau kau baca ni, aku harap kau faham. hehehe

8 C.O.M.M.E.N.T.S:

epalejau said... [Reply]

ok. aku faham.

eh, eh.
aku bukan rinawati tu..
:)

idAti mALek said... [Reply]

haha....kau ke rinawati?

wahaha....kantoi...

Ummi said... [Reply]

bace entri ni sebab ade kwn name rinawati..tp bukan rinawati itu rupenye..hehehehe

idAti mALek said... [Reply]

hehehehehehehehhe....yeke?

btw thx bace en3 ni...hehehehe

thegadis | N said... [Reply]

klaka ar. (:
nice entry!

idAti mALek said... [Reply]

ouh tq.~

datin le~ said... [Reply]

plik btol~..slmt skol ak dlu xd cm2..ahaha

idAti mALek said... [Reply]

hahaha...budak skolah aku x btol~