- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf satu puisi untuk dia. | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Wednesday, April 28, 2010

satu puisi untuk dia.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Wednesday, April 28, 2010
aku tak ingat bila hari pertama aku pandai berjalan.
aku tak boleh ingat bila aku pertama kali memanggil nama "mak, abah".
aku tak boleh ingat siapa kawan pertama aku masa di tadika.
aku tak boleh ingat tarikh pertama aku masuk sekolah.
aku tak boleh ingat benda-benda yang sangat berharga ni.

tapi aku ada sesuatu yang lebih berharga, lebih bermakna.
tentang seseorang.


aku boleh ingat kali pertama aku jumpa dia.
aku boleh ingat kali pertama aku bercakap dengan dia.
aku boleh ingat bila kali pertama aku bersua muka dengan dia.
aku boleh ingat, bila aku pertama kali katakan aku suka dia.
memori yang sangat jelas semuanya berkaitan dengan dia.
aku ingat, aku ingat dan aku ingat.
sampai bila-bila.
sebab dia matahari aku.
juga bulan yang membawa cahaya matahari.
sentiasa ada. sentiasa.
tak pernah lupa, walaupun di balik awan.

mungkin tadi siang aku tak melihat terbit matahari,
mungkin tadi malam aku tak melihat sinaran sang bulan.
tapi aku tak rugi, sedikit pun tidak.
kerana,
ada cahaya yang lebih berharga dalam hidup aku.
yang membolehkan aku melihat warna-warna dunia.

dia matahari aku,
yang menghilangkan kedinginan dalam hati.

dia cahaya hati aku.
walau selama mana aku harus tunggu,
aku akan tunggu.

 dia, 
Mohamad Ridwan.

cahaya hati Nurul Idati.

17 C.O.M.M.E.N.T.S:

lakov said... [Reply]

ni ultraman taro tak ada ultraman moktaro ada laa nk serang ni..hahahaha
ni ingat kt sapa ni? :P

idAti mALek said... [Reply]

haha...akhirnya komen pertama dari mu...

ultraman moktaro tak dak....hahah~

ingat sape lagi, xkn ingat ka ang kot.

wakaka.~

AISHA SAAD said... [Reply]

wiitt2, romatiss gi tuu.
hahaha.

bile aku boleh berpuisi mcm nihh??
adehh tak kreatiff lolz~

idAti mALek said... [Reply]

haha..

tiba-tiba rasa nak post 1 en3 mcm ni kan..hehe

asik entri sewel je..

ngeeeeeeee

nuraimyasmin said... [Reply]

weeee~! suwittt! i loike. ;D

idAti mALek said... [Reply]

hoho...

segan aku..

hahaha~

lakov said... [Reply]
This comment has been removed by the author.
lakov said... [Reply]

aku sebenar nya bangga jadi komentar pertama untuk entry hang yang ini haha..

ohh..ingat kt tut..tut kaa?
bukan malam-malam dia kol hang ker ?
hahahaha

idAti mALek said... [Reply]

mlm2 mmg la kol..

hehe...

tapi ape salah nye aku rindu n teringat selalu~

ngeeeeee~

Pipi Muncet said... [Reply]

romanticnyee
hehe

idAti mALek said... [Reply]

haha..

segannya.~~

Katak Ijau said... [Reply]

wah...romantik gitu...

btw, blogwalking sini yer dik..
salam kenal..
same la kite org perak... :)

idAti mALek said... [Reply]

haha~

romantik eyp?

thx2...~

salam kenal jugak..

org perak~

lakov said... [Reply]

ahahahha..
aku hanya mmpu gelak guling keke jangan marah XD

idAti mALek said... [Reply]

guling nyer~~~~~~

Ismail Noh said... [Reply]

Cehceceh! untuk sapa tu?:P

http://akuismailnoh.blogspot.com/2010/04/in-reg-idati-malik.html

suamihanyisterizuki said... [Reply]

hai...peminat hijau jugak;)