Do you like my blog?

Tuesday, April 6, 2010

TER serius sebentar dengan Nostalgia.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Tuesday, April 06, 2010
aku ingin membawa kamu semua ke satu medium serius yang dipenuhi nostalgia. serius, tolonglah percaya cuma untuk 1 entri ini saja (mungkin .) aku cuma nak letak kan lirik lagu P. Ramlee & Normadiah - Tanya Sama Hati. Lagu ini ada dalam filem Anakku Sazali. kenapa aku letak? aku suka lagu ini. suka hati korang nak cakap aku klasik tapi lagu ini ada sentimental values pada memori aku, memori masa kecik2.dan diguna pakai juga bila dah besar.(haha!)


TANYA SAMA POKOK(50 an)

Penyanyi: P. Ramlee
Filem: Anakku Sazali

Tanya pada pokok apa sebab goyang,

Nanti jawab pokok angin yang goncang,
Tanya sama langit apa sebab hujan,
Nanti jawab langit tanyalah awan.


Awan nanti kata aku kandung air,

Sampai tempat sejuk aku pun cair,
Tengok dalam air nampak bayang-bayang,
Campak satu batu bayang pun hilang.


Tanya sama hati apa rasa sayang,

Adakah tandanya nampak dipandang,
Kumbang rayu bunga bulan dan bintangnya,
Punya tanda-tanda hubungan mesra.


Tanya sama hati pernahkah merindu,

Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.

Jikalau tidak kerana sayang,


Kuntuman kasih tak mungkin kembang,
Andainya jemu mengganti rindu,
Jambangan mesra tentulah layu.

Tanya sama hati pernahkah merindu,

Tiba masa lena apa mimpimu,
Masa berjauhan apa nan dikenang,
Bila difahamkan itulah sayang.



4 C.O.M.M.E.N.T.S:

MyaFiza said... [Reply]

suka gak dengar lagu ni.. teringat masa kecik2 dulu.

idAti mALek said... [Reply]

huhuhu........betul3!!!!

leha ahmad said... [Reply]

pe jadah lak lgu P Ramlee ni hehe tp mmg best weyh kecik2 aku hafal dah!

idAti mALek said... [Reply]

ye a...asik2 indie band ng nasyid je..pastu AJL, ABPH...ah bosan...ngahahahaha..~