Do you like my blog?

Sunday, May 9, 2010

Kerana kakak aku tak suka cerita korea, dia memang dengki kan?

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Sunday, May 09, 2010
Cerita korea? Jepun? Taiwan? 

Aku tahu ramai yang minat. Perempuan la terutamanya kan. Aku? Aku layan ja, nak cakap minat sangat tak jugak.

Cerita korea pertama yang aku tengok ialah Autumn in My heart. Masa darjah berapa entah. Lepas tu aku tak tengok sangat. Kadang-kadang ja kalau ada masa lapang.
Jadi masa cuti ini aku telah menonton cerita My Girl yang aku ambil dari kawan aku.
Aku rasa hero cerita itu agak kacak, sampai aku rasa muka dia hampir sama kacak dengan Mohamad Ridwan. (hee~)

Tapi kakak aku Nana Si Iguana itu telah merosakkan mood aku dengan mengatakan hero cerita itu macam muka kawan sekelas aku masa sekolah rendah.

Ya itu memang betul-betul merosakkan mood aku.

Aku masih ingat budak yang dia samakan tu sangat gila lurus bendul. Tak faham apa-apa, mudah dibuli. Dan aku antara orang yang selalu buli dia. Dia sangat tak cool. Rumah dia dekat dengan rumah arwah atuk aku. Aku rasa masa zaman kanak-kanak dulu, bermain dengan dia adalah perkara paling bosan yang boleh aku lakukan di saat-saat kritikal aku tak ada kawan lain. Tapi jangan risau aku ada kawan, jadi budak itu tak diperlukan. Aku masih ingat aku yang ajar dia membaca dan menulis(bajet~), itupun cikgu yang suruh. Tapi sebenarnya aku bukan ajar, aku buli je lebih.dari aku darjah 1 sampai darjah 6, kami dalam kelas yang sama.aku sudah bosan, dan imej dia yang macam tu memang melekat dalam ingatan aku. Baju selalu tuck in, walaupun nak pakai seluar pendek dan singlet. Tepi beg sekolah sentiasa ada botol air. Aku rasa dia anak manja dalam keluarga.

Jadi aku rasa kamu semua boleh bayangkan siapa orang tu dan macam mana dia.
Baru-baru ini aku jumpa dia dah lagi tinggi dari aku. Tapi aku tak pergi ukur, sebab aku nak kekalkan ingatan yang dia masih lagi sama tinggi dengan aku. Rambut dah siap warna, atas motor pun nak pegang telefon bimbit dan pakai kaca mata untuk rabun.

Aku terfikir, dia sudah pandai membacakah bila boleh taip-taip mesej guna shortform lagi. Lepas tu apa yang dia baca sampai rabun? Aku keliru.

Kakak aku kata, kakak pada budak itu kata, budak itu ada ramai teman wanita. Oh, aku bertambah-tambah pelik. Aku pasti mereka bukan yang satu sekolah dengan aku dulu.

Dan bila kakak aku mengatakan bahawa muka Hero My Girl macam dia, aku melenting.
Kakak aku cakap, “ala, dia macam tu pun ramai orang minat. Awek-awek dia bukan kisah pun dia dulu macam mana. Yang penting sekarang dia dah hensem. Lagipun dia cerah, sama lah macam hero tu,”

Aku tak nak percaya. Aku masih nak kekalkan ingatan aku pasal dia yang skema, dan selalu tuck in baju walau pakai singlet dan seluar pendek.

haha. jahat tak aku.

9 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA SAAD said... [Reply]

shiokknya ade kakak!
nak jugakk.
waahhh, mesti hensem budakk tuhh, aku minat gilaa kat hero MY GIRL tuhh.

tak baikk benci2 oarngg kang die jadik BF hg baru tau. haha

izyanti said... [Reply]

kang jadi bopren kang tak tau. aiyok. hehe.
saye pon tak minat sgt korea jepun sume ni, tapi sbbkan mmbe2 sume layan, so layan la jugak. :P

idAti mALek said... [Reply]

aisha :
aku da ade bf,aku tak perlu org itu...hahaha

izyanti :
xper a, x minat....haha~

atiqah said... [Reply]

cbe hg tgk muvi mamat 2 gk blakon..tjok perfect couple..perh~..hensem woh~..
tp wan lg ncem kn..hehe

idAti mALek said... [Reply]

yeah.....wan lagi ensem.....wahahahaha~~~~~

lakov said... [Reply]

betul cakap kang hg hero korea tu semua iras2 aku ja hahahaha

idAti mALek said... [Reply]

wah prasan sANGAT2 kot ko..hahahaha

vampire's lovex said... [Reply]

perghhhh siyes ke mamat tu cam pelakon korea tu??? nak ngorat hehehhe

mcm2ada said... [Reply]

akak awk mcm muka Hero My GirL tu ker?
:-)
sama betul kot..
klu tak dia tak kata mcm tu..kikiki..