Do you like my blog?

Saturday, July 17, 2010

Famili adalah keluarga. Ohara pun boleh.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Saturday, July 17, 2010
kerana aku jarang post tentang keluarga aku, jadi aku mahu post kan satu. mari, semua dalam famili aku adalah thundercats, dan suka cats tapi tak pernah jadi tender kantin sekolah.(merepek...)

dimulai dengan abah yang aku sayangi, Encik Abdul Malek Bin Sulaiman. abah aku Technician, boleh repair macam-macam machine. abah aku jugak akan repairkan basikal aku, wire extension(eja betul ke?), repair buai kat beranda rumah. perkara yang abah aku paling tak tahu adalah memasak dan menggunakan komputer dengan sempurna.kalau abah aku memasak tauge, tauge itu akan reput. perkara yang abah aku obses adalah tentang sukan dan politik. kalau ada sukan live kat TV, anda akan dapat lihat abah angkat tangan macam "give me 5" ketika anda memanggil namanya. itu bermaksud "talk to the hand" kerana abah sedang fokus dan anda adalah lalat yang mengacau.

 mr malique, what's up?

mak aku yang tersayang bernama Puan Noribah Bt Mustafa. paling teruk nama mak aku pernah dieja ialah Goribah, kesian mak aku. mak aku dah kerja banyak tempat, profesion beliau yang terakhir ialah Domestic Engineer, di mana tugas beliau menjaga keselamatan dan kebahagiaan rumahku syurgaku. atau dalam erti kata lain surirumah tangga suri ram ram. mak aku pandai masak, sebab tu aku...erkk...tak kurus. hahah.

 promoter makanan kenduri,our great domestic engineer, Puan Noribah.

aku ada 3 orang akak. aku tak ada abang. kalau ada abang, mungkin dia akan bertukar menjadi perempuan juga. haha. kakak aku yang sulung aku panggil kak yong. nama betul dia Nurul Irma. waktu sekolah menengah dulu dia sangat garang macam singa, dia juga ambil taekwondo. hobi dia dahulu ialah mempraktikkan taekwondo terhadap kami adik beradik, pergi dating dan bawa pulang kucing yang cacat. hobi dia sekarang ialah berjalan-jalan, membaca komik dan berangan. sekarang dia bukan lagi singa, tapi dia adalah kucing yang tunggu masa nak diketuk. dia dah ada 3 anak macam shin can punya nakal sekarang.

 kak yong aku paling kiri, bukan yang atas riba abah aku tu. haish korang ni.

kakak aku nombor dua nama macam lelaki iaitu Nurul Ezani. waktu kecik-kecik dulu aku rasa dia macam orang asli. suka bergambar di celah rimbunan semak samun yang meyakinkan aku rupa dia macam orang zaman batu. sekarang dia sudah "gorgeous" menurut kawan-kawan nya lah. aku rasa dia sama saja kecuali dia sudah ubah fesyen rambut macam pipit kuyup. fikir-fikirkan lah apakah fesyen itu.dia pun sudah kawin, dan mekap dia pada persandingan sangat cerah bukan kerana memakai Nano White ataupun Sendayu Tinggi, tetapi kerana kenan suka makan tepung gomak. haha.

 anyah yang mendapat bunga untuk dijadikan hiasan tandas.

kakak aku ketiga yang suka melambung bernama lebih pelik. Nurul Izuna. atau aku lebih suka taip Iguana. hobi dia adalah membeli pelbagai produk kecantikan dengan mengatakan "benda ni bagus", "benda ni hebat", dan "benda ni ok...". dan akhirnya aku lihat produk-produk bagus, hebat dan ok itu tersadai di dalam almari yang akhirnya berkulat tanpa digunakan sampai habis.

 ini iguana. kakak aku. eh silap gambar.

izuna sebenar

aku pula. anak nombor empat walaupun aku tak suka nombor empat. hobi aku ialah melangut ke langit dan jarang mengira bintang kerana aku tak pandai matematik.kalau kira bintang boleh guna kalkulator, mungkin aku akan buat. mesti cikgu matematik aku sedih bila baca ni. aku suka bahasa melayu sebab otak aku yang klasik nih suka prosa-prosa ni. cita-cita aku terdahulu aku pun tak pasti, dan sekarang cita-cita aku ialah nak jadi occupational therapist.(serius tuuuu~)

mana satukah idati malek? idati malek yang jadi dinding background tu ha...cantik kan? teruja lah tu.

20 C.O.M.M.E.N.T.S:

atiqah shaharin said... [Reply]

aku bc entri hg ni x hnti2 gelak tw x..ahha

idAti mALek said... [Reply]

ko nih ape bnda yg ko xkan gelak agaknye..hahah

atiqah shaharin said... [Reply]

mse aku tdo aku x gelak la..ahhaa..aku rndu nk gelak ngn hg..uhuh~

idAti mALek said... [Reply]

aiyaa...itu mcm ka apek, eh silap....amoi...ke nyonya? hehe...kjam x aku...

atiqah shaharin said... [Reply]

hg mmg kjm kn..ahhaa..dh la soh aku mkn kcg apth time jln2 dlu..hahah

mcm2ada said... [Reply]

ehh..
akak awk nana tu belajar apa kat UKM?
dia ambik ijazah ker?
gambar dia kat UKM tu..

mcm2ada said... [Reply]

ehh..
akak awk nana tu belajar apa kat UKM ker?
dia ambik ijazah ker?
gambar dia kat UKM tu..

Idati Malek said... [Reply]

mcm2ada:
haah...kami 3beradik UKM..dye amik HR, dalam FEP.

yang gambar konvo tu plak,finance tapi stil FEP.

sy ukm kl.hehehehe.....

mcm2ada said... [Reply]

"amik HR, dalam FEP."

HR tu apa?
FEP tu apa?..

ooo..kira UKM semua la ni.. :-)
pandai2..

Idati Malek said... [Reply]

erk...HR=human resources.
FEP=fakulti ekonomi & prniagaan.

alhmdulillah smua dpt..hehe

mcm2ada said... [Reply]

dia ambik ijazah HR er?
sekarang dia keje mane yea?

best la mcm tu..
kira klu ckp ukm..semua boleh sembang la..
sbb semua study situ.. :-)

Idati Malek said... [Reply]

hihi...tak jugaklah..cuz sy ukm kampus kl.dorang dua tu kampus bangi.so, ade gak yg tak tau..hehe...

mcm2ada said... [Reply]

oooo...mcm tu.. :-)
kat bangi tu dorg ber-2 tu ambik degree ker?

Idati Malek said... [Reply]

haah..bdua tu amik degree.
tapi dorang dah habis da, nana tu konvo slasa ni..hehe.

mcm2ada said... [Reply]

oooo..
mcm tu..
nanti satu famly la pegi sana..
klu Bangi konvo..
tempat awak pun cuti jugak er?
mesti awk & family semua pegi sana kan.. :-)
konvo akak tu..
nanti adik dia pula menyusul... :-)

Idati Malek said... [Reply]

sy tak pergi, konvo slasa ni, ade klas pagi smpai petang.heheh.

nasib lah kan. saya lmbt lagi..hehehehehe...'mcm2ada' ni sape sbenarnye? sy cri blog awk tak jmpe.

:) just asking.

mcm2ada said... [Reply]

sy ni peminat blog aje..
jika ada yg menarik mengenai blog..
saya suka tanya & komen..
cantik blog awak.. :-)
saya suka cerita2 dlm ni.. :-)

rugi la awk x dpt kenai bangi tak pegi sana..hehehee..

Idati Malek said... [Reply]

oh yeke..haha..thanks by the way.

sy pegi jugak ukm bangi sana tu, tapi klo sorang2 sesat la..hehehe..

mcm2ada said... [Reply]

ooo..mcm tu.
klu sy pun x tahu nak pegi tempat yg x biasa..hehehe..

pastu..
akak awak pegi bangi la hari ni sbb dah nak konvo esok?

mcm2ada said... [Reply]

akak awak dpt berapa yea CGPA dia grade ari ni?
mesti ok kan?