Do you like my blog?

Friday, July 16, 2010

Kuala Lumpur Mu, Kuala Lumpur Ku Jua. Mungkin.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Friday, July 16, 2010
aku yang terkelam-kabut pagi tadi baru pergi membeli dan membelah sebelum hampir terus tidur tadi. memang penat, kasut yang aku pakai tu sangat tak selesa dan menyakitkan kaki.

MY LEGS ARE SUFFERING !

ya, berbalik kepada tajuk, aku rasa nama KL ni patut ditukar kepada KH.

tahu kenapa?

aku tidak mendapati banyak lumpur di sini, walaupun namanya kuala lumpur. sebenarnya di Gopeng,Perak lebih banyak lumpur. aku rasa Gopeng lebih berhak memakai nama Kuala Lumpur,jadi apabila orang tanya di mana aku dilahirkan, aku akan jawab dengan kembangnya "I lahir kat KL la you...". (biasa dengar orang KL cakap macam ni? Aku biasa..)

nama yang ideal adalah KH. bukan aku mahu mengatakan orang KL ini sangat mahir dalam hidup hingga aku mahu menggelarkan bandaraya ini Kemahiran Hidup.

tapi aku akui segelintir orang KL memang sangat mahir, terutama dalam berpura-pura tidur tidak sedarkan diri dalam LRT ketika orang tua, orang kurang upaya, orang mengandung dan orang yang lebih memerlukan untuk duduk. aku tidak memuji kemahiran itu. dan aku berharap aku tidak ada.

lupa nak bagitahu, nama tadi.

nama yang sesuai ialah Kota Habuk. kerana aku telah menjalankan eksperimen.

ketika di rumah yang terletak di kampung, aku akan mengelap laptop 2 minggu sekali. manakala ketika di KL aku akan mengelap laptop 2 kali sehari.

ideal bukan nama KH. ya,sangat hebat.

minta maaf KL.

agak OKU. eh bukan, kami OT.

6 C.O.M.M.E.N.T.S:

Mohd Fadil said... [Reply]

bagi aku pulak, KL = Key Hell... jalan jem, sesak, bila jejalan kat sana, macam-macam benda yang tak sepatutnya kita tengok ada...disko, kelab malam, perempuan nampak pusat, maknyah, pen-kid , bla bla bla bla...

fiD said... [Reply]

kl, kota banyak segala tipu daya... hehehe... i means, kena berhati-hati...

idAti mALek said... [Reply]

Mohd Fadil :
it's really hell...hehehe

fid:
ouh? ok..kena berhati2..

atiqah shaharin said... [Reply]

meh dok perlis ngn aku wei~..aku bnci org yg bpura2 kt sini jd housm8 aku..huhu

idAti mALek said... [Reply]

DATIN:
camna tu nak bpura2 sedangkan dorang adelah rumet?

uhuhuh~

atiqah shaharin said... [Reply]

rindu la nak ada rumet baek cm hg..sday2..sobs2