Do you like my blog?

Friday, September 24, 2010

Keluhan Bukan Editor, tapi Mangsa Kejadian

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Friday, September 24, 2010

Jika aku mahu menulis dengan skema, aku akan menulis seskema mungkin. Sebab itu cikgu bahasa melayu suka aku. Tapi siapa nak baca artikel kolej yang skema? Bruurrrr……(bunyi mengeluh alaf baru)
Hari ini aku pening. Sebagai ketua berita, apa yang orang harapkan dari blogger merepek macam aku? Adakah kebangangan yang jelas dari blog aku nak disumbatkan dalam artikel kolej? Macam tu untung lah aku, free-free aku promote blog. Paling kurang ada 500 orang kat kolej.mana tau yang 500 tu bawak balik rumah artikel bagi family dan kawan-kawan baca. Kan ke macam pyramid, jadi untuk itu aku mentwistkan otak menjadi skema. Tapi hasilnya macam tulis report kimia dalam bahasa melayu. Keliru dan membosankan. Ya, bosan.
Sama bosan macam korang merenung muka aku selamat 3 minit 6 saat. Dan korang perasan taik lalat kat muka aku dah bertambah. (don’t say cancer please)
Kepada yang ada cita-cita jadi wartawan kolej, dah masuk dan daftar jadi wartawan. Bagus. Tapi aku kecewa. Selepas aku penat-penat cari emel dan hantar tugas, dah last minit aku minta artikel dan kamu simply berkata “saya dah keluar lah”.
Bodoh. Bagitau la awal-awal.
Tengok, aku dah famous. Hampir di setiap akhir artikel korang akan jumpa “Oleh : Idati Malek”.
Terima kasih kerana buat aku famous. Google lah Idati Malek, anda akan jumpa blog aku Hutan Kabut. Terima kasih sangat-sangat.(menangis kurang bahagia)





2 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA SAAD said... [Reply]

hoih lama hilanggg??

nak pemes jugakk berbrlog jugak tp malas hupdate! haha.

idAti mALek said... [Reply]

kenapa? ko merindui aku ke?hahahahaha