- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf lirik terbaik untuk moving on selepas putus cinta. gagal exam pun boleh | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Monday, October 18, 2010

lirik terbaik untuk moving on selepas putus cinta. gagal exam pun boleh

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Monday, October 18, 2010
hari ini baru aku perasan betapa aku merindui kad kuning. aku tak bermain bola sepak, aku sedang bercakap mengenai band Yellowcard.

satu lagu yang bertajuk Two Weeks From Twenty, aku selalu dengar. masa umur 17 aku berharap dua minggu sebelum berumur 20, aku akan dengar lagu ini. walaupun tak ada kaitan dengan aku, tak kisah. cuma kisah tentang tajuk.

tapi aku tak berjaya dengar. aku dengar satu hari selepas berumur 20.

aku ada kaset yellowcard - lights and sound. tak pernah menyesal beli album ni, sebab jadi teman tidur aku masa dekat Bainun dulu.(dulu-dulu kan guna walkman) aku rasa aku beli masa form 4, dan masa aku 'break up dengan seseorang tu' aku dengar lagu dari album ni pasang volume paling kuat. sengaja nak cederakan telinga, nak cederakan diri takut plak mati kan.(bodoh gila masa ni)

sumpah lagu dia tak ada kaitan dengan moving on sebab break up. cuma waktu kecewa dan benci melampau aku suka dengar muzik yang kuat. (lebih baik aku dengar slipknot ke, S.O.A.D ke , dah konfem pecah eardrum aku)

untuk yang baru putus cinta tu, tak apa lah. mulakan hidup baru. mula-mula memang rasa macam tak tentu arah, lama-lama 'pergi jalan la kau!'. tak percaya? hahaha...eh aku bukan playgirl. gila ke. aku stay 1 je. nak bagi nasihat je. aku pernah lalui hari yang teruk sebab kesilapan memilih, tapi jangan la takut untuk buat pilihan lagi sekali. cuma makan masa, lepas tu okey je. boleh happy balik.

suggestkan dengar ayat Al-Quran lebih bagus. tapi waktu ni masa jahat. aku mula moving on setahun lebih selepas peristiwa hampir nak bunuh orang tu. sakit hati tapi tak boleh nak membenci, susah la. zaman belum matang, (konon-konon nak cakap sekarang Gua Rasa Dah Matang..)<--tiru FB nani.

dan terbaik aku nak suggest lirik ni. ia buat aku moving on dari cinta palsu 8 bulan. from my favourite international band masa form 3.

Good Charlotte - March On
Don't cry, open up your eyes and know
There's someone else out there that feels this way

I'm singing  to you
Cause I know what you've been through and now
It's not so long ago I felt the same

Like soldiers, march on
If we can make it through tonight we'll see the sun
March on, march on

And I remember summer nights alone
Fireflies the only thing we own
Yeah, all we had were dreams of California
And I remember winters were so cold
Hunger was the only thing we know
And rock'n'roll dreamin' was what saved us

Like soldiers, march on
If we can make it through tonight we'll see the sun
March on, march on

Till we see the sun, march on, till we see the sun
Through the good times, through the bad times
Through the long days, through the hard nights
Keep on, till we see the sun

Like soldiers, march on
If we can make it through tonight we'll see the sun
March on, march on

Like soldiers, march on
If we can make it through tonight we'll see the sun
March on, march on

Even when there's no one there for you march on
Even when the days are long for you march on
And like soldiers, march on


selepas dengar lagu ini rasa macam nak berkawad kaki.


p/s : antara kena penyakit maut vs. putus cinta dengan orang yang terbaik pernah korang jumpa, mana lebih baik? make your choice.

2 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA SAAD said... [Reply]

baik ahh putus cintaa.
ko dapat aku bertobat masuk gak shorgaa.
nihh mati, aihh dosa berkati lagikk. hoh!

alamakk, nih first love aku.
maka aku tak penah rasa how sakit putus cintaa.

opp cinta2 monyet dulu, kalo putus tak rasa apa2. haha.

idAti mALek said... [Reply]

hoho..itulaa...sebenarnya antara sembelit dgn putus cinta...hahahaha

tapi sedih kalo itu org yg betul2 kite suke.hehehehehehehe

jgn la mintak utk rasa putus cinta...fuh pening kepala