Do you like my blog?

Sunday, October 31, 2010

menangis lagi.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Sunday, October 31, 2010
aku pernah jumpa satu kata eh bukan satu tapi banyak ah apa-apa sahaja.
baca saja aku taip.


jangan jadikan seseorang yang kamu sayang segala-galanya bagi kamu, kerana bila kamu kehilangan orang itu, kamu akan kehilangan segala-galanya


nampak tak kesinambungan nya?

kita ambil contoh :

"aku sayang gila kat 'boyapren'(boyfriend) aku. dia adalah segala-galanya dalam hidup aku tau. tanpa dia sepi menemaniku.(ayat filem sepi). dialah cinta mati aku. hilangnya dia, hilang segalanya. katakan pada bulan jika kau tak pernah sepi, itu kerana kau nampak aku bahagia di sini. orang lain tak rasa bahagia aku rasa, sebab orang lain itu bukan aku. aku ibarat ikan di mata kailnya. dia tak perlu lepaskan aku semula ke air, kerana aku sangat pedih bila dilepaskan. aku rela mati demi dia".- yang pasti bukan betul2 dari idati malek.

lebih kurang macam tu la(terer kan aku susun ayat.sila muntah laju-laju dan sambung baca lagi.dan muntah lagi).
katakan ditinggalkan Boyfie nya tadi(tunang pun boleh jadi jugak, sebab tak kahwin lagi. kalau dah ada suami barulah taat ya.tunang dengan bf tak ada beza, cuma title dan perancangan sahaja. bak kata biasa, kita hanya merancang, ALLAH YANG MENENTUKAN).

tinggal dan hilang segala-galanya.

at the end, padan muka.(meraung kau tepi longkang)
jom menangis saja lah.

Kesimpulannya, jangan buat macam tu. hiduplah dengan bahagia(macam aku, aku pun ada bf jugak.haha)

Santa Esmeralda - You're My Everything (everything laa sangat).

9 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA SAAD said... [Reply]

betol! aku bencik orang yang putus cinta tahap nak bunuh diri.

yeah, i know it suck, tapi what to do kan kalo dah tersurat cenggitu... hmmm~

idAti mALek said... [Reply]

ye bebeh~

ohohohoho...

so dont make ur boyfie ur everything..

just make ur hubby ur everything..kakakaka~

TUKANG KATA said... [Reply]

"Cintailah kekasihmu sekadar sahaja.Siapa tahu nanti dia akan menjadi musuhmu.Dan bencilah musuhmu sekadar sahaja,siapa tahu nanti akan jadi kekasihmu."

i follow u..

:D

idAti mALek said... [Reply]

TK:ye ye..

cinta berpada2 sudah...hehehe

thanks for following

hans said... [Reply]

aku sokong sangat kata2 tu
dulu aku penah buat
so aku faham sangat kata2 tu punya maksud

P/S : Kepada Pencinta Kucing: Dapatkan Stiker Pelekat Kereta Yang Eksklusif Khas Untuk Cukai Jalan Daripada Papa Hero

nadey said... [Reply]

AKU SONGKONG GILE KATE2 KO DLM ENTRI NI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

idAti mALek said... [Reply]

hans:

hah!!
ko buat kat sapekah???

hohohohoh~

idAti mALek said... [Reply]

nadey:
OOOO SO SLAMA NI KO TAK SOKONG LAA APA2 AKU CKP..

WAKAKA

nadey said... [Reply]

hahhahahha ayat aku salah daaaaaa but aku songkong gile2 yg ni