Do you like my blog?

Wednesday, October 6, 2010

Misteri Tangan Yang Gatal

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Wednesday, October 06, 2010
kadang-kadang hidup aku sangat misteri. kamu tahu kenapa?

kerana nama aku Idati.

untuk pengetahuan kamu, nurul idati tak pernah bermaksud cahaya misteri, cahaya menakutkan mahupun cahaya misteri nusantara.

ya, kenapa ia misteri?

kerana di saat-saat guru/warden/felo/lecturer ataupun tukang kebun sekali kalau nak pilih nama secara random dari satu list nama mengikut susunan alphabet atau tidak, tak pasti kenapa, 

tangan, mata dan pemikiran mereka gatal pilih nama aku yang misteri ni.

dan atas kemisterian itu, aku yang bertuah(bermalang) terpilih menjadi pengarah firedrill.

walaupun masa firedrill di sekolah dan matriks dulu, aku dianggarkan menjadi mangsa yang rentung kerana pura-pura tak dengar loceng. dan sekarang, aku akan jadi orang yang membunyikan loceng.

sungguh adil hidup ini, kata aku dengan senyuman dan muka yang cukup yakin(menangis terharu)

2 C.O.M.M.E.N.T.S:

pika ruslan~ said... [Reply]

firedrill ape weyyyyy????
(mke spasm sbb sgt tekejut)

idAti mALek said... [Reply]

latihan kebakaran~

eh btul ke ejaan firedrill cmtu...miahahaha