- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf spek ku yang tak petak, bujur je | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Monday, October 4, 2010

spek ku yang tak petak, bujur je

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Monday, October 04, 2010
orang kata bila dah jauh baru nak merindui. bila dah tak ada baru nak menghargai. tu lah yang terjadi pada aku. haa cepat cakap padan muka kau idati. (berani cakap la aku tunjai baru tao miahahaha..)

yang aku nak sesalkan tak sudah ni bukan kisah cintan ye, tapi pasal satu kurniaan tuhan iaitu mata. dah jauh dah tahap kerabunan mata aku.aku mula pakai spek masa form 1, 2003 laaa..

sebelum-sebelum tu masa kat sekolah rendah sangat kurang orang yang pakai spek ni, 1 dalam 100 ada kot. jadi aku rasa orang yang pakai spek ni sangat cool, pandai, hebat, bijak berkata-kata, baik dan apa-apa yang seangkatan dengannya. aku bercita-cita untuk pakai jugak. (cita-cita orang skema)

cubaan kembung2 kan pipi mcm itik tak ada bibir. masa 1st year, gambar masa form 1 tak sanggup upload. cute sangat.hahahah
tengok kawan aku beli spek tipu-tipu atau spek bodoh(yang tak ada power), aku mintak mak aku beli satu dan as usually jawapannya "tah apa-apa nak beli.cuba la pakai, macam orang tua ganyut". ish ish sedih aku.kempunan aku nak bermuka skema. haha.

tahun 2003 aku masuk sekolah tercinta sekolah bunian.(bainun..). aku selalu study malam-malam atas katil sebab lepas 12 junior tak boleh turun katil dah.(rajin aku study kan. padahal homework berlambak tak siap sebab masa prep digunakan untuk bersembang & berlari-lari.maklum la, umo 13 kot.merana tengah malam aku buat homework tu). beberapa bulan pastu aku sedar view aku makin kabur. aku duduk belakang sekali dalam kelas(sebab aku budak yang disisihkan). tapi bila naik upper form, tempat duduk paling belakang adalah tempat paling cool, kan kan kan? tempat di mana kita boleh gosip banyak-banyak sambil dengar walkman atau type sms secara haram)..semua orang berebut nak jadi budak yang disisihkan macam aku. ok tak mungkin begitu. aku budak baik, aku tak type sms dalam kelas, sebab aku skema, aku tak bawak fon.
tak pasti kenapa upload gambar ni.
berbalik pada spek. aku buat spek lepas tu. balik dari cuti aku dah boleh lihat whiteboard dengan jelas sebab ada spek. haha. aku bangga. sekarang aku lebih konfiden, sebab aku ada muka pandai yang skema. tapi aku tak pakai 24jam spek tu. aku pakai permanent masa form 5 dan sampai sekarang.

dan 4 tahun ke belakang aku menyedari pakai spek ni nampak tua adalah. aku rindu mata aku yang dulu. pakai spek tak cool pun. semua cita-cita tu pembohong besar. aku dah kena tipu.
gambar kepala besar, mata besar,hidung besar, bibir kurang sikit.(macam mana nak besarkan bibir, maksud aku, tebalkan sikit.)
encik ridwan juga pakai spek, dulu laa...hehe

5 C.O.M.M.E.N.T.S:

pika ruslan~ said... [Reply]

tunjai tu ape???

idAti mALek said... [Reply]

sekeh kot,,,mungkin,

AISHA SAAD said... [Reply]

aku jugakkk!
meneyesal pakai spek!

smp sekranggg, aku bencik spek!
hahaha.

idAti mALek said... [Reply]

haha....tu la, dulu2 rase cool je pkai spek..

skrg cm org tua plak dh

hamba Allah said... [Reply]

sama arr cam aku.. memang tak cool pakai spek.

tgk versi aku..haha

http://mymedium-tiha.blogspot.com/2010/11/pagi.htm