- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf CONTEST CERPEN SESEDAP RASA | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Sunday, December 5, 2010

CONTEST CERPEN SESEDAP RASA

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Sunday, December 05, 2010




Nama aku Ain Zulaikha.  Aku ada kucing bernama Pierre Andre.  Aku dan Pierre suka naik teksi.  Tapi aku sangat memilih, aku akan naik teksi warna kuning sahaja.  Pierre juga seperti aku. Pada suatu hari yang suam-suam kuku tanpa ditemani kilat sabung-menyabung, aku dan Pierre ingin jalan-jalan di Bandar Ipoh.  Teksi di Ipoh, kebanyakannya warna hitam.  Kami menunggu sehingga 3 jam lamanya untuk teksi kuning muncul di perhentian Teksi.  Selang sejam pasti ada teksi berwarna merah yang muncul.  Ada satu teksi merah di mana apek yang membawanya marah-marah sebab aku dan Pierre buat-buat tak layan bila dia tanya kami nak pergi mana.

Selepas penantian 3 jam, teksi kuning pun muncul.  Sebab inilah aku suka teksi kuning.

Driver teksi kuning selalunya hensem-hensem belaka.  (dah ada 16x pengalaman naik teksi kuning di mana drivernya hensem gila-lah!).  Pierre pun suka(sebenarnya Pierre adalah kucing betina).  Pemandu teksi itu memperkenalkan diri sebagai abang Wan(kenapa dalam dunia ni banyak orang nama Wan?)  Abang Wan peramah orangnya, dia bagi aku nombor telefon supaya aku boleh telefon dia bila mahu naik teksi.  Aku nampak Pierre senyum-senyum kucing.  Aku pun turut bagi nombor telefon aku pada abang wan sebab Pierre mendesak aku dengan miao’an beliau.(sebenarnya aku pun mahu).

Kami sampai ke destinasi iaitu Restoran Nasi Tomato Kak Pah.  Aku akan order Nasi Tomato sebab nasik nya berwarna kuning.(aku memang suka warna kuning).  Seperti biasa, nasi tomato kak pah memang terbaik ahh!!


Sedang aku menikmati makan tengahari aku, tiba-tiba aku dapat mesej.  Disebabkan nombor tersebut aku tak kenal, aku terus delete mesej itu (lagipun dia mintak share kredit. Ya, aku memang kedekut, kerana dia mahu aku share rm15 untuk call awek dia. Sedangkan aku tak tahu itu siapa).

Itulah dia cerita hujung minggu aku. Sekian, terima kasih.


hadiah bakal dimenangi :

11 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA SAAD said... [Reply]

halaaa, mcm shok jek!
nak join kalo dan... haha!

MS ~SARANG HAE~ said... [Reply]

haha..memang tebaik ah kucing nama
Pierre Andre.

Ain Zulaikha said... [Reply]

daricahayahati.. wah sedap nama url.. thanks join my contest :)apa2 update akan diberitahu :)

Solihin Zubir said... [Reply]

haha.. memilih betul.. nak yg kuning je.. hehe..

Sepi tanpa mimpi said... [Reply]

semoga berjaya. :)
saya pun turut serta juga. hee

idAti mALek said... [Reply]

aisha :
memang la shok!!

sbb boleh merapu..

jom join!!!

idAti mALek said... [Reply]

MS SARANGHAE:
cool kan nama kucing ain zulaikha?
hahahaha~

idAti mALek said... [Reply]

ain zulaikha:
nama URL je sedap n macam ayu, bloggernya macam ape je..miahahaha..

btw thanks jugak la~

idAti mALek said... [Reply]

solihin:
haha....hidup memang bnyk pilihan..

i love yellow
eventhough i'm half-black..wakaka

idAti mALek said... [Reply]

sepi tanpa mimpi:
ouh ea..gudlak jugelah ye....~

Ain Zulaikha said... [Reply]

ADA UPDATE UNTUK CONTEST INI, SILA TINGGALKAN KOMEN

http://ainzulaikhas.blogspot.com/2010/12/update2-contest-cerpen-sr.html