Do you like my blog?

Friday, January 14, 2011

contohi 'i' bukan aku

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Friday, January 14, 2011
'hai nama aku idati. hobi aku ialah mencari hobi baru' - status FB aku semalam.(sah sah tak tahu nak update apa).

sejak akhir-akhir ni aku dah makin beron. semalam aku ada post puisi cacat aku dekat .pelangi photopoetry. aku. ahh buat apa aku mention blog tu blog private. hanya ada 4 readers. tak open sebab bukan semua orang boleh terima hakikat bila kita fire guna ayat pedas.

anda lihat, kadang-kadang otak kita boleh jadi sempit sebab lemak dah naik. rasa nak ambil kertas pasir untuk hilangkan. tapi untuk membukak suture di kepala ini semua bukan semudah kau nak menjahanamkan keyboard laptop kau sendiri.

untuk tatapan dan motivasi anda(motivasi lah sangat) sila lah baca puisi tak tahu lah ciplak ke tidak tapi waktu ia terlintas aku terus taip.

Contohi 'i'

jangan marah bila otak beron
jangan kacau kalau otak luka

jangan takut untuk suarakan pendapat dari hati kamu
jadilah berani

sekurang-kurangnya lebih berani daripada titik di atas alphabet 'i' yang menjerit-jerit minta dibesarkan supaya satu dunia tahu tanpa dia siapalah huruf 'i'.

'i' yang memulai nama idati.




okey lah itu sahaja yang aku nak tulis. aku nak balik rumah jadi tak akan online sampai ahad. aku homesick. dan jugak sick of people yang mula jadi weirdo dan freak sejak akhir-akhir ni.


#jangan sampai aku kena extend sudah. stress punya pasal.

5 C.O.M.M.E.N.T.S:

Taufan Ribut said... [Reply]

grrrrr..........

idAti mALek said... [Reply]

rawwrrrr..........

AISHA INANI said... [Reply]

beron ape wehh?

idAti mALek said... [Reply]

beron tu otak sewel skit...twisted laa....

kamarukom said... [Reply]

otromen dtg nk fire skit! boleh?hahak