Do you like my blog?

Saturday, January 22, 2011

semakin banyak pulak label talk shit aku

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Saturday, January 22, 2011
sejak sekian lama aku mencuba untuk menjadi matang.cuba meninggalkan semua yang aku tak perlukan.


apa dia yang aku tak perlukan?

konsert lompat-lompat di gigs. walaupun aku tak pernah pergi tapi sumpah aku pernah kagum. biasalah zaman remaja memang benda macam ni seronok untuk layan.kalau hati kental siapa bilang tak mungkin goyah.kita cuma umat biasa, orang awam yang diberikan nafsu dalam diri.

kita bukan nabi. kita cuma umat akhir zaman, satu umat yang setahu aku selalu rasa tak puas dan pengumpulan segala jenis masalah akhlak.

umat kita boleh diibaratkan macam 'sekiranya hari ini Ali dihadiahkan dengan satu lombong emas yang besar, esoknya jangan terkejut kalau dia masih lagi keluar mencari lombong emas yang lain'. - nama sekadar main petik, jangan terasa.

memang tak puas. tak pernah.masalah akhlak? aku tak mau cerita. boleh Google 'awek melayu boleh','awek melayu 3GP hebat gila' dan lelaki melayu gay.guna google images, baru kau boleh bukak mata luas-luas kalau agak-agak mata sepet.-sekali lagi aku pakai petik saja.

mana aku tahu benda ni? kaki surfing internet tolong jangan tipu aku tak pernah terbaca atau terdengar atau terGoogle atau memang sengaja Google pasal ni.

berbalik pada topik matang, aku telah cuba untuk meninggalkan habit blaming others for the pathetic unsolved  problems. sebab itu adalah perbuatan paling tak matang dalam menjadi seorang dewasa. kalau kita keep on blaming others untuk masalah remeh, bila lagi otak kita nak berfungsi sebagai manusia biasa.

setahu aku otak manusia tumbuh di kepala.untuk kanak-kanak yang pura-pura dewasa, berkaliber dan segak gila macho tak ingat, tapi selalu salahkan orang tak tentu hala untuk masalah yang dia timbulkan, pergi lah jumpa doktor.

kot-kot otak korang tumbuh kat punggung ke kan. masalah tu.

5 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA INANI said... [Reply]

tp blame others is the easy way to make kita lepasss!
tp lepas dlm ekadaan hati tak tenang.
so thats why e2 membantutkan proses mtg kot... hee.

kamarukom said... [Reply]

ade lg unsolved problem nih! hehehe

idAti mALek said... [Reply]

aisha:
alaaa.....sbb tu la ko x mtg2 ye cik kak...ahahahaha

idAti mALek said... [Reply]

kamal:
ape dye unsolved prob awk tu?
hehe~

kahirie said... [Reply]

pabila kita cuba menjadi matang kita akan menjadi seorang yang serius dalam erti kata yang lain. be yourself and dont try to be other thing, honest with yourself.....chewah skeaping da...