Do you like my blog?

Monday, February 28, 2011

Pendek Bukan Cacat

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Monday, February 28, 2011

aku sedang berjalan-jalan membuang masa yang sempit di Timesquare, KL. bukan nak menceritakan betapa sempitnya masa aku dan betapa sempitnya hati aku sekarang.

berbalik kepada isu pendek. hari tu aku tengok satu couple ni tengah turun escalator. kenapa entah aku rasa bf dia tinggi semacam. disebabkan di atas escalator tak dapat mengukur jarak sebenar, jadi aku sabar lah tunggu sampai bawah baru aku tengok lagi.
ok,tak la sampai macam ni kan.

yang sebenarnya bukan lelaki tu yang tinggi sangat, tapi perempuan tu yang pendek sangat.

mungkin perempuan tu tinggi 143-145cm kot. hebat kan mata aku boleh ukur terus.

tapi itu bukan isu aku, kenapa lelaki tu nak gf pendek sangat dia punya pasal. dia punya hati, dia yang rasa cinta. tinggi macam tiang elektrik atau pendek macam batang penyapu pun tak kisah, cinta itu buta dan juga rabun warna.

bukan aku yang nak bercinta dengan perempuan tu, sebab aku normal. aku suka lelaki.


pendek dan tinggi ni sebenarnya konflik dalam hidup aku. masa aku kecik-kecik dulu, orang semua nak cakap aku si pendek yang kurus. bunyi macam kesian tapi percayalah kebanyakan perempuan remaja hari ini suka gila kalau kita cakap 'kau ni kecik je, kurus plak tu'.


tak faham?refer gambar bawah ni.
kecik macam ni(tapi tinggi dia ni 165cm tau....*tinggi tuuu)
nampak macam kecik..ceh

dah lama aku tak dengar orang cakap camtu pada aku. kalau ada yang cakap aku lempang je sambil cakap 'mak aku kata tak baik menipu, nanti masuk neraka'.

lepas tu masuk sekolah menengah, aku masih kategori tak berapa nak tinggi. aku terima hakikat lah. tiba-tiba aku balik rumah semua orang cakap aku ni tinggi gila. wah wah. tak sangka sekolah asrama boleh meninggikan manusia secara tiba-tiba. kakak aku pun lagi pendek. bangga pulak aku rasa.

konfiden sangat aku rasa yang aku dah sama tinggi dengan Hanis Zalikha. hahahahahah!!! yess!!
aku bajet dah tinggi macam ni la, tapi saja tak nak ukur tinggi dulu nak buat surprise.hihihi

bila aku jalan dekat pasar malam Chandan Desa dekat dengan tempat aku, aku rasa semua orang pendek. lelaki pun lagi pendek. apahal entah. aku pun yakin bertambah yakin! yes!!!yes!!!amin!!!!!

tapi konflik lagi bila aku jumpa Mafia Kesayangan Aku yang mengatakan aku kurang ketinggian.
dah terbalik. grrr......mana satu ni. aku tinggi ke pendek? cakap la korang semua.
kawan aku pun ramai je suka cakap aku pendek. tapi tak kurang yang cakap aku tinggi..*kembang-kembangan
pertandingan siapa paling nampak mafia.*aku lagi macho kan?hahaha

pendek tu bukan nya cacat.kan.

##err.151 cm tu ketot ke, sederhana ke atau tinggi sangat? (tu bukan ketinggian aku, faham?itu kawan aku).

16 C.O.M.M.E.N.T.S:

starsyeea said... [Reply]

betolll!

pendek bukan chachat...

pendek itu seni...hakhak :p

myhatiku said... [Reply]

ehem2..aha:D
ika kurang tinggi jugak..waa...:D

Cik Atiqah Shaharin said... [Reply]

151cm? mcm ktinggian rumet aku time mtrx je.hmm.

Nur Izzaty said... [Reply]

lagi satu, knape adik slalu lagi tinggi dari kakak?

kakak ttbe leh bangge konon nmpk mude ;D *sy lah tu haha

*SaBRiNa * said... [Reply]

haha lebey kurang tinggi aku je tu..haha

nescafe_ais said... [Reply]

aku suka model yang ko gunekan...hehhee

AISHA INANI said... [Reply]

PENDEK! hahahahahahak.

seryes tinggi bf ko. adoii la pun kannn. hee~

idAti mALek said... [Reply]

@ starsyeea :
wow...seninye...hahahaha

idAti mALek said... [Reply]

@ myhatiku:
nasib laa..hahahaha

idAti mALek said... [Reply]

@ Cik Atiqah Shaharin:
ou yeke...ksian rumet anda tuu..hihihi

idAti mALek said... [Reply]

@ Nur Izzaty:
ceh kakak mmg suka prasan muda~

idAti mALek said... [Reply]

*SaBRiNa *:
yg mana??
143 cm tu ke?hahahaha

idAti mALek said... [Reply]

nescafe_ais :
model manasatu ni'?yg ast skali ke>hahahahaha

idAti mALek said... [Reply]

AISHA INANI :
dye pakai wedges pasal tu tinggii.hahahahahah

alinac lover said... [Reply]

hehhe x brapa la tgi sgt hehhehe

hamzah ian said... [Reply]

gua lg pendek