- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf aku dalam dunia blog | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Saturday, March 19, 2011

aku dalam dunia blog

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Saturday, March 19, 2011
hari ini aku macam rasa recover lah selepas rasa kecewa yang melampau-lampau sebelum ini. aku bukan putus cinta okey, percintaan kami masih sehangat biasa*nak muntah kan?.haha.

actually aku almost give-up on the blog, bukan Hutan Kabut ni, tapi blog yang lagi satu tu.kemungkinan juga penyakit give-up terjangkit pada Hutan Kabut yang disayangi. walaupun Arif dah nasihatkan aku supaya tak lagi post entri pasal benda-benda macam ni, tapi aku tak tahu cara lain nak explain selain dari dekat blog aku. aku tahu yang mereka berkenaan baca blog aku, sebab tu mereka boleh twist blog aku dalam helaian kertas layang tanpa nama tempoh hari. okey aku tak kisah sangat. memang bahasa aku kasar.

recently, ramai yang tegur kenapa muka aku macam susah hati. semua tanya aku sakit ke, ada masalah ke. FYI, aku memang suka kerutkan muka, tambah lagi kalau silau. aku rabun silau banyak. dan masalah, aku sebenarnya serabut dengan keadaan sekeliling. aku tak dapat nak rehat betul-betul. masalah datang mencurah-curah.

sebenarnya setiap kertas yang aku dapat walaupun dari orang yang berlainan, aku dah tahu tulisan siapa. aku dah minta maaf pada seorang sebab aku tak sedar pun yang aku dah buat dia rasa tak suka aku. aku admit tu. jadi selama ni, aku seorang yang selfish rupanya. terima kasih sebab sedarkan aku, sebelum aku kehilangan lebih ramai kawan yang concern pada perubahan diri aku.

pasal blog yang bahasa kasar tu, aku tahu antara mereka ramai yang lembut-lembut, tak biasa dengan bahasa yang kasar. tapi inilah aku dalam dunia blog. semenjak aku jadi blogging, aku banyak belajar macam mana untuk defend diri aku dari jadi mangsa deraan mental orang lain. jadi bila aku rebellious, itu adalah satu defend   mechanism aku terhadap desakan yang menyusahkan hidup aku. lain orang lain cara. rebel aku tak dapat ubah, rebel aku bukan setakat merengek-rengek manja. bukan setakat menangis hentak-hentak kaki. paling tak boleh blah kalau ada orang yang sibuk nak komen orang lain, tapi tak nak orang lain komen diri dia. memang jadi lauk la aku hentam.*ini contoh sahaja*.

kalau korang nak fahami apa makna blog ni bagi aku, cuba korang sendiri blogging dan baca entri dari blog-blog yang lantang alphabet kritikannya, bukan setakat melaung di tepi koridor tingkat atas memanggil kawan yang berjalan-jalan di tingkat bawah.
contoh :
http://sarkasis.blogspot.com/
http://lensarosak.blogspot.com/
http://terfaktab.blogspot.com/
http://cursingmalay.blogspot.com/
http://keretamayat.blogspot.com/

dan banyak lagi yang lain.

aku boleh berfikir, bagi nasihat, kadangkala membaca hadis yang aku tak pernah jumpa lagi, banyak yang dari blog. aku suka membaca. kalau dulu buku library, sekarang aku ada blog.

betapa pentingnya blog bagi aku, mereka yang tak suka tu takkan pernah tahu. blog aku penuh prinsip & idea aku.

untuk pertama kalinya aku ingin merasakan childish dengan mengatakan 'kalau rasa tak suka blog aku, tekan 'X' kat penjuru atas kanan tu'. no heart feeling.

i'm rebellious.

8 C.O.M.M.E.N.T.S:

.Bintang Biru. said... [Reply]

sabar je. ^^,




p/s : jom join contest ni.
http://thebluestar-nurulhani1302.blogspot.com/2011/03/contest-siapa-blogger-itu.html

JHaZKiTaRo said... [Reply]

salam.. rajin2, meh laa ziarah my blog (Aku Sebutir Pasir) kalau nak baca my travelling experiences to 45 buah negara.. :)

Scya LollitA said... [Reply]

yeeee, laen org laen care .
:D

Einaz Shah Rizal Thomas said... [Reply]

haiy owner belog ! ;))

AISHA INANI said... [Reply]

aku rasa aku kasar gak start2 blogging nih.
tp aku puasss... HAHAHAHAk.

Dekcik said... [Reply]

chill dear..
sabar jew yup..

Fyqa said... [Reply]

hye tuan blog.

sy suka pndpat awk.
:)

aleen aiden said... [Reply]

blog kamoo ade d mention d senarai blog d atas kah?d condemn kah?
haish,lain org kan lain slera..eh bukan patotnye lain org lain cara ke?agaga~