Do you like my blog?

Friday, April 15, 2011

apakah kau sebenarnya? gambargrafer atau gayagrafer? atau gedikgrafer..

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Friday, April 15, 2011
sekarang di kala kawan-kawan satu course aku sibuk meng'huhahuha'kan diri mengkaji subjek ortopedik & surgeri, aku pun meng'huhahuha'kan diri mengkaji kamera yang tak overpriced. suka betul aku dengan 'overprice' ni kan? overprice camera aku referkan kepada encik DSLR.

gedik pakai dslr walaupun tak reti. aku rasa nak penampar je.
mak aku panggil kamera teropong yang berat besar gedabak. (membuktikan yang mak aku tak mempunyai hati langsung dengan overprice camera ni). hahaha. mari gelak. ya, keluarga aku mungkin, atau memang, tak ada hati sangat untuk dslr.

terutama sebab harga. gadai laptop aku untuk dslr? meh sini aku tumbuk sapa pi gadai laptop sayang intan payung aku ni.

dulu ada jugak impian dengan dslr sebab lepas pegang dslr kolej masa event, rasa lah kualiti gambar tu best. tapi sekarang tak ada kepentingan. aku pulak bukannya ada duit sangat. duit ptptn aku, buat makan, isi minyak, beli buku, beli barang-barang sikit..dah habis. tak ada makna nak beli dslr. mau aku aneroxia tak beli makan semata-mata nak melabelkan diri photographer.

hmm. aku salute dengan real photographer yang ambil gambar dengan cantik sekali. aku kagum. but for people who doesn't have talent in photography, tapi cuma nak bergaya SAHAJA dengan memegang your dslr, here is words for you.
"They are not photographer, they just have an overpriced camera".
sorry tapi aku tidak lagi mampu berpura-pura dengan manusia pegang dslr HANYA untuk buat orang rasa dia sangat bergaya. ia buat aku mahu muntah laju-laju dan lagi dan lagi. you're just bunch of eyesores. (dah keluar dah ayat ni balik).

apa? aku dengki? hahaha. ha'ah aku dengki. aku kan tak ada duit banyak.

aku nak Lomo camera.

nak DIANA. lomo lomo lomo.

oleh kamera 2.0 MP
oleh kamera 2.0 MP


oleh kamera 2.0 MP

kalau budak-budak grafik, fotografer dan sebagainya yang angkut dslr ke hulu ke hilir, aku terima. aku salute lagi!!!

15 C.O.M.M.E.N.T.S:

Puteri Iqa Izyan said... [Reply]

nak DSLR :P
tapi non hado duirt lagik nk beli. hee..

cmra phone yang 2M pon kalau sape2 pandai amke, leh nmpk cantek jugak~ :D

Cik Atiqah Shaharin said... [Reply]

aku nak camera polaroid.hehe

AISHA INANI said... [Reply]

grrrrr!
aku pon teringin nak gak!

rasa professional kan?
grr grr.

tp ye la byk lagik kepentingan lain yang penting!
huuuu...............

zuk zuhaiza said... [Reply]

teringin nak ada DSLR jugakk..
tapi takda duit..dan tak pandai guna..huhu

orang sekarang mmg jadiakn DSLR sebagai salah satu gaya dan trend hidup..padahal takde bakat pun..muahaha.


tapi gambar 2.0mp u cantek...

Kumbang Jingga said... [Reply]

tapi cantik tu even camera murah...kalau HK tak ckp tu guna camera 2m mesti org tak caya..kalau ada skill guna hp pun cantik hahaha

Idati Malek said... [Reply]

Puteri Iqa Izyan :
oleh itu gune laaa camera fon anda..heheheheh

Idati Malek said... [Reply]

Cik Atiqah Shaharin :
pi laaa beli..hg kan bnyk duit

Idati Malek said... [Reply]

AISHA INANI:
profesional ke?

it dpends on you.

Idati Malek said... [Reply]

zuk zuhaiza:

trend ape ke bnda nye smpai riban2...hahaha..

thanks by d way.

Idati Malek said... [Reply]

Kumbang Jingga:
hahaha..KJ.

anda mmg pndai m'ambil hati HK.

terharu ~

アヌム ちゃん~~ said... [Reply]

Salam.jalan2 singgah sini..nice blog :)
jom tengok sakura dekat blog saya^^
http://frommetoyou85.blogspot.com/

puteraduyong said... [Reply]

dengan kamera 2.0 MP pun dah cantik... dgn dslr lagi lagi la...mesti tahap dewa... :)

Idati Malek said... [Reply]

アヌム ちゃん~~ :
thanks~

Idati Malek said... [Reply]

puteraduyong:
dgn DSLR hncur...krana sy x reti guna..~~huahuahua

hudhud said... [Reply]

i pun suka lomo cam. i ada satu je tp jarang guna huhu