Do you like my blog?

Tuesday, April 19, 2011

tidak sedarkan diri dan tak sedar diri adalah dua perkara yang berlainan.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Tuesday, April 19, 2011
kebelakangan dan kedepanan , semua orang sangat yakin yang aku sedang sakit mental.

untuk memenuhi impian semua orang, makanya aku boleh lah mula berlakon yang aku memang sakit mental. jadi semua manusia boleh senyum lebar-lebar - - l  e  b a  r r r.. semua sangka aku betul sakit, padahal aku sangat gifted untuk benda yang satu ini. he he. (ketawalah anda tanpa sebab)..

oh,oh ya. ada benda yang aku nak bagitahu. melintas dalam jejantas otak aku sejak hari tu sebenarnya.

kadang-kadang kita tak sedar atau lebih tepat sekali, kita tak sedar diri yang kita tak mungkin memiliki sesuatu yang di luar jangkauan. (baca : aku, Idati).

contohnya :

bila aku pergi dinner. tak kira dinner apa-apa saja, walaupun sekadar dinner kelas yang suka-suka. mungkin kah aku akan dapat title 'prom queen', 'best dress award' atau 'the most vogue person on the floor'?

kalau masuk sukan sekolah, mungkin kah aku akan jadi atlet terbaik wanita?

kalau aku di universiti, kolej atau sebagainya, mungkin kah aku akan date the hottest guy in that particular place?

kalau aku masuk apa-apa pertandingan, mungkin kah setiap tempat pertama akan disandang oleh aku?

lihat. semua tu mustahil bagi aku kan? ha ha. akhirnya aku menyedarkan diri.

lalu aku bergerak terus dengan menyandang sebuah title yang berbunyi 'oi..aku sakit mental tahap ke 9'.

bila aku pergi dinner, aku cuma jadi pemerhati dan pengkritik baju.  kadang-kadang jadi fotografer ciput-ciputan. kalau sukan, jadi tukang sorak dari tepi sambil curi-curi pandang orang yang mungkin disukai (walaupun orang yang disukai mendapat tempat yang begitu corot sekali dalam pertandingan itu). jangan harap aku nak jadi atlet. the hottest guy in UKM? oh. aku tak kenal. tak kenal makan tak cinta (harap anda terima jawapan aku). aku tak berbakat dalam apa-apa, jadi aku nak menang pertandingan? ha ha. mengirimlah salam kepada angin lalu. bye.

5 C.O.M.M.E.N.T.S:

Firdaus Kasim said... [Reply]

pengsan dan sombong adalah perkara yg berbeza.. hehe

Entri paling hot :
Blogger Popular Sombong?"

mira z said... [Reply]

hottest guy in ukm???
hahaha.abg cafe masok list x???

Idati Malek said... [Reply]

Firdaus Kasim:
tu dah konfem2 bezaa~~

Idati Malek said... [Reply]

mira z:
kalo abg cafe tu hot, bleyh masuk!!!huahuahua

putra87­™ said... [Reply]

wakakaka... mmg kdg2 kta xsdar klbihan dr sndri.. smpila kta sggp cube ssuatu yg baru...