Do you like my blog?

Thursday, July 21, 2011

ini hiperbola

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Thursday, July 21, 2011
Tengok cerita melayu ke cerita bangsa apa yang jenis tacing-tacing tu buat aku fikir. Media massa ni hiperbola. Tak kira lah tentang cinta ke keluarga ke semua sama pembohong. Macam manalah dorang semua boleh ada masa untuk membohong sana-sini. Yang tengok lagilah kena tipu hidup-hidup. Memang betullah karier mereka pelakon, sesuai nama tu. Sandiwara. 

Rasa nak cerita ala-ala islamik, semua bertudung bagi perempuan. Baca hadis tak nak kalah, ala-ala macam ustaz suruh bacakan hadis beserta terjemahan waktu kelas agama kat sekolah. Haha.  Yang hebatnya, hafal tu setiap butir perkataan. Bagus tu. Realiti wallahu’alam. Kadang-kadang kita tak nak reveal aib orang, tapi ada orang suka reveal aib sendiri. Contoh macam tengok melodi masing-masing mengaku ‘saya clubbing tapi saya tak buat benda-benda yang dilarang’ kata seorang artis wanita. Dah nama pun clubbing, sure-sure kau bukak segala aurat, baju sendat. Tu pun benda dilarang. Ada plak kau nak pergi clubbing pakai telekung berpurdah. Pandai kau buat aku rasa kelakar kan. Tapi orang semua ambil mudah je perkara ni.

ehhh ape aku merepek ni? ampunampunn.

ehh ini bukan citer melayu.

10 C.O.M.M.E.N.T.S:

AISHA INANI said... [Reply]

dan citer melayu takder la yang nak betol2 realistic.
pressure aku! fuh.

suka nak auta manjangg!
reality?? huh!

Irshadim said... [Reply]

sebab tu aku tak suka tengok drama melayu yang islamik. semua cengeng

sleeping_maniac90 said... [Reply]

pngarah2 citer mlyu n pnulis skrip kne bnykkn lgi idea spya jln citer lbih mnrik huhuhu

Kapten Atok said... [Reply]

hehe
kita berharap mereka akan tobat ler yer

n!da said... [Reply]

btol2. yg cinta cinta smpi mati. yg miskin miskin nak mampus. yg jahat jht nk mampus. hiper.

Idati Malek said... [Reply]

AISHA INANI:
mmg bnyk auta punnn!!!!!

Idati Malek said... [Reply]

Irshadim:
cengeng??? apekah???

Idati Malek said... [Reply]

sleeping_maniac90:
yahhh tpat skali...aku harap dorang baca ni!

Idati Malek said... [Reply]

Kapten Atok:
insyaAllah!!!

Idati Malek said... [Reply]

n!da:
normal la....citer melayu hiper!!!