- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf Unpredictable Tears | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Thursday, August 18, 2011

Unpredictable Tears

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Thursday, August 18, 2011
Ada mat rempit sangat yakin yang dia boleh ‘dapat’ awek hot yang jaga kedai bundle berhampiran. Which is awek tersebut memang semulajadi akan melayan. Kalau mat rempit tersebut tak ayat pun, awek tersebut 
akan melompat ke tempat pembonceng, untuk ‘gol’ bersama dalam eksiden. That is predictable.

Apa yang unpredictable?

Kerana ni blog aku, jadi tentulah aku nak cerita tentang aku.

Perasaan aku mengikut hari. Ataupun bulan. Sekejap blur, innocent(bapak perasan), rebel, emotional, hyperactive and entah-apa-kejadah. (bulan Jun & Ogos tahun lepas, aku banyak emotional).Let’s say aku baca satu cerpen cinta maha jiwang tahap karat besi jambatan yang tak berjaya dicuri matpet. Aku baca je. Sad ending. Cerita end up hero & heroin sama-sama sadaqAllah al’azim.tutup cerita. Aku kaku, tak nangis. Mata tak berair sikit pun. Siap post stats kat FB ‘bodo punya cerpen buang masa aku 30 minit nak baca, 
last-last dua-dua gol’.

Tiba-tiba masa mandi guna rain shower (bukan merujuk kepada bilik mandi milik Rain pelakon korea),di mana aku sorang-sorang je, tak de orang, sunyi sepi…. aku nak nangis sebab aku ingat citer tu. Apekah 
kecacatan yang sedang berlaku dalam kepala aku. Air mata bercucuran seperti cucur badak.

Pada masa lapang lain aku baca pulak cerpen yang ada unsur-unsur rebellious, sarcastic, independent dan jugak cinta. Lebih kepada membebaskan diri daripada jadi hamba manusia yang pura-pura percaya ‘Dia yang berani bercinta adalah yang paling banyak menderita’ . 

sacrifice? Boleh. Tapi jangan sampai commit suicide semata-mata pakwe kau terlupa topup masa kau mintak kat dia. Bunuh diri untuk Reload Maxis RM10?..itu antara perkara yang terencat dalam sejarah peradaban manusia.

Jadi, untuk cerita macam ni apa patut aku buat? Being impressed atau being motivated bukan? Tapi yang aku lakukan adalah menangis bersungai-sungai semasa membacanya.



Welcome to unintended behaviour.

3 C.O.M.M.E.N.T.S:

A.I said... [Reply]

fuyoh!
weird. HAHAHA.

tak pasal2 ko nak nangis kan...

ker any unfinished business dalam dada, buatkan any things yang terrelated even sikit buat ko rasa nak sentap? hurm?

Idati Malek said... [Reply]

fuhhh...panasss komen mu...hahahahahha....


agak betulll laaaa komen tersebut...cmna ko tau?haaa????

Cik Atiqah Shaharin said... [Reply]

aku pon kadang2 emo tak tentu pasal. aku rs sebab kita dh tua. mungkin.