Do you like my blog?

Saturday, October 8, 2011

Cara Menguji Status Keaslian Buatan Telefon Bimbit Anda

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Saturday, October 08, 2011
Datin Bumi Atiqah kata benda ni dah basi. tapi ia ibarat "orang zaman batu mengetahui bumi ini berbentuk sfera bukannya rata", pada aku. jadi, jangan tanya kenapa aku terlalu teruja.

Jadi cellphone kita kebanyakannya masing-masing ada jakun sikit bila tengok kat kedai ada handphone murah, canggih, android ada angry birds semua, terus berlari seperti jaguh komanwel ke mesin ATM berdekatan tanpa peduli berapa ringgit kena meps. $$$$$

Untuk mengetahui status keaslian buatan telefon bimbit anda

► sila taip *#06#
► akan keluar IMEI [International Mobile Equipment Identity]
► semak nombor IMEI telefon anda di kedudukan 7 dan 8
... Contoh : 358671017470473
... Kedudukan ke 7 dan 8 ialah 01

02 atau 20 : dari China = KUALITI RENDAH
08 atau 80: dari Germany = KUALITI SEDERHANA
01 atau 10: dari Finland = TERBAIK
00 atau 03 atau 04: dari kilang asal = SANGAT TERBAIK
13 : dari Azerbaijan = SANGAT KURANG KUALITI & MERBAHAYA

jadi setelah aku yang teruja ini membuat test keaslian handphone, maka aku menemui w580i aku daripada China tapi masih gagah berdiri dan berduduk bersama aku. xperia aku 04*kembang hidung 2 ekar*.

anda?!
*jangan bersedih jika dari China. segera berlari ke lombong untuk mencampakkan cellphone yang mempunyai nombor 13, Tasik Titiwangsa pun boleh takda hal.

**belum ada lagi cara menguji keaslian keperempuanan yang mudah. haha >.<

sumber : Nurul Amir & Datin Bumi Atiqah yang hot.

hot kan yang belah kiri tu :D

17 C.O.M.M.E.N.T.S:

NaNa said... [Reply]

mine 04...wlaupon hp dari china..huhu

Idati Malek said... [Reply]

terbukti dr china yg betul..

bukan hp china dan di auta cina malaysia...hahahah

faridah said... [Reply]

00 beb..h0h0..aku egt hp aku chinaygbuat..

ieyza afieyna said... [Reply]

04 dari kilang asal = SANGAT TERBAIK
hee

syafiqakarim said... [Reply]

iqa 00. mmg ah,beli dr kedai sony.
kalau x,nak p gadoh da.haha

LOL -.-

hyazz said... [Reply]

dah try dah..terbukti kami nye orii...yoo...jom tengok ni...

http://hyazz.blogspot.com/2011/10/yahuufollower-kami-dah-ade-100-dah.html

SUXX said... [Reply]

kadang2 masa kat kedai tak berpeluang kita nak test benda ni, tauke tu berdalih.

iman Haikal said... [Reply]

oklah, dapat 04..hehe

Anonymous said... [Reply]

kalaw dari kilang asal tu,dia xde ckp dari kilang mane2 kan?hpone lain2 mesti kilang dia lain2..haha

kalau kilang dia pun dari china camne lak?xle caye la bende ni bg aku..hua2

Idati Malek said... [Reply]

anon:
dah dye tulis situ "DARI KILANG ASAL".

so kalau ko beli hp CHINA, MEMANG LAH dari KILANG ASAL CHINA.

got it?

der.

Anonymous said... [Reply]

paham cik idati..

maksud sy if the code still 00, but then beli dari distributor china, mesti kilang dia dari china kan?so adakah ia sangat terbaik ?atau kualiti rendah?

Idati Malek said... [Reply]

sangat terbaik dari kualiti HP CHINA la.hahahaha

Anonymous said... [Reply]

huhu..memang terbaik dari chinalah..hua2

Taqiuddin said... [Reply]

Kalau 05..???

Taqiuddin said... [Reply]

Kalau 05?????

fharieza kasiman said... [Reply]

if 06 ??

Arif Ikmal Abd Khalid said... [Reply]

07 ??