- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf Pesta Buku Antarabangsa 2013, wah2 skema tajuk aku. | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Wednesday, May 1, 2013

Pesta Buku Antarabangsa 2013, wah2 skema tajuk aku.

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Wednesday, May 01, 2013
kepada penggila buku-buku tak kira bahasa atau genre(eh?), maafkan aku penggunaan bahasa aku memang bak Google Translate, sekarang tengah berlangsung Pesta Buku Antarabangsa di PWTC. (horeyy!)
sekarang tengah sale bagai nak gila ni.

kepada yang masih mempunyai baucar buku tu, memang untunglah. sebab this is real crazy. wah, aku sendiri rasa nak mengamuk, sebab too many books, too many choices. feels like nak ambik semua sekali buku. aku ulang, SEMUA! memang banyak publishers yang open booth kat sana, sampai level berapa entah kat PWTC ada booth jugak. and not to forget, refreshment, of course not for FREE. bayarlah.

kalau aku boleh reflek diri aku dalam cermin masa tu, mata aku umpama haiwan nak memburu sambil terjelir lidah. punyalah gila excited nak mampus, sana-sini buku. bawak not rm100. come on, buku kanak-kanak 12 pages termasuk mukadimah boleh la aku beli satu rm5. eh terpromo pulak kan.

and of course I'm hunting for several publishers' booths. hey penat jugak lah aku melilau. aku pergi minggu lepas, ahad lepas lah. tapi terlalu crowded, yeah aku harus jadi pemburu, tak kira, miahaha.

ini kawan kesayangan aku. peneman setia. sering claim diri penggemar buku, tapi selalu kritik buku2 yang aku baca tak memberikan manfaat. yelah, dia je yang baik baca buku sirah rasul sedangkan aku baca kitab terfaktab. pergh cam langit dengan bumi. lagi dia claim dia baca buku 1 page 2x, so ambil masa yang lama untuk habis satu buku. dan aku? heh..2 hari kalau tak busy, tenang je aku baca buku. tapi aku tak suka baca buku terkocoh2, nanti dah habis buku, dah takde buku nak baca lagi. miahaha. *panjang caption*

si 'kurus' ni mestilah aku. aww. kurus sangat. gittew.

hasil buruan

tada! *astroid jatuh menggantikan firework*

been wanting this limited ed. of short stories since last 3 weeks, i guess. 

and not to be forgotten.

aku memang peminat komik, cuma aku tak ditakdirkan jadi pelukis komik. aku lukis kambing jadi udang celup tepung. hoyeah.


takda duit tapi masih mahu pergi pesta buku? jangan risau, anda boleh dapatkan  goodies bag ini di booth Kementerian Pelajaran Malaysia, for FREE. malaysians do love FREE gifts, or FREE voucher. walaupun voucher tu takkan guna walaupun selepas expired 5 tahun. dan tak lupa, anda juga ada FREE gifts yang banyak berupa, pamphlet buku2 yang terdapat di situ. wakaka!

dalam beg KPM, ada benda ni. ada pensel, pemadam. cukup  senjata nak pergi exam okay.

fufufu. total spending for all the books = MYR 354.00. pheww. 

this precious one cost Rm280. worth it! for my future mother in law. hihihi

kelebihan QUran digital ini!!

isi dalam.

bila pen ditunjukkan pada ayat, ia akan bacakan dengan tajwid yang betul. boleh baca ayat satu2.ada earfon jugak disediakan, so that boleh dengar lagu dalam LRT ke RapidKL dan sbg nya. kalau rasa setail pakai headphone dengar lagu SAYANG, baik pakai earphone dengar ni. hati pun turut rasa COOL!

produk2 lain

no telefon jika berminat

nak beli buku sampai muncung. tak faham kenapa perlu muncung.

what i'm searching for : TERFAKTAB Media, Dubook Press

what i'm searching for : Lejenpress and FIXI

in front of PWTC maindoor,
masa aku kat booth lejenpress + FIXI, aku tengok ramai sangat budak2 muda kat situ. semua macam kelam kabut pilih buku. aku pun curi2 dengar, nak tau apa pandangan masing2. rupa2nya tengah diskus nak beli buku apa. nampaknya masing2 baru nak berjinak dengan buku lejenpress and FIXI ni. baguslah, sekurang2nya anak2 muda nak membaca *apa aku cakap cam orang tua ni?*. aku pun macam nak rekomen buku mana yang best, ohohoho, tetiba aku rasa poyo sangat. dan aku tahu kumpulan anak muda itu *padahal baya2 aku je* merasakan pandangan criminal aku sangat menakutkan. jadi aku pun blah ke kaunter menghulurkan not RM50 tanpa baki. tak perlu tercengan kerana promosi 3 buku RM50 okay.

selain dari FIXI, lejenpress, dubook n terfaktab, aku juga turut mencari GempakStarz dan UJANG. wahaha.    masih tidak mahu melepaskan komik2. yeyy! tapi hari tu aku tak sempat g kat UJANG. pasni aku pi lagi khas untuk itu..wakaka.

0 C.O.M.M.E.N.T.S: