- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf Food Hunting : IKEA Sweden Food Court | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Monday, June 10, 2013

Food Hunting : IKEA Sweden Food Court

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Monday, June 10, 2013
dalam Malaysia ni, IKEA ada mana lagi selain Damansara *malas google*. jadi hari yang sebelum aku jatuh sakit macam nak mam tu, aku telah pergi menjamu selera di sini lah, di foodcourt ikea. tak minat sangat, tapi nanti kalau orang tanya senang je aku nak cakap 'haa, dah pi dah'. ceh berlagaknya rasa.

masa sampai memang serabut. ramai gila manusia. aku rasa nak marah. aku memang tak suka tempat crowded. aku suka tempat yang open space. tapi ini macam tin sardin expired nak meletup. padat. pergi food hunting yang ini dengan dua makcik kaki jalan sapa lagi tadaaa, faeza & diba. kalau nak jalan sila ajak dorang. kena booking awal, schedule berjalan dorang ni ade je. geram aku.hihi.

kami sesat-sesat dalam ikea cari foodcourt, tanya kat guard dia kata kat LG. banyak lah kaw punya LG weh. naik tingkat atas je 1. hihi. foodcourt nya besar, tempat banyak, tapi orang lagi banyak. Queue memang panjang, tapi tak lama sangat lah tunggu. sebab service cepat. yang lamanya nak tunggu meja kosong, sebab rakyat malaysia semua nak ambik feel makan meatball. setiap meja ada meatball. mende wajib. kot.
aku pun heran jugak kenapa macam berperang orang nak makan kat sini? kemungkinan rakyat malaysia yang kempunan nak pi sweden tak dapat, tu yang amik feel kat sini. jdahnya panas terik damansara ni jadi sweden.

ouh, ni cakap2 pasal damansara, wan takde hari ni. dia kerja. overtime. kesian. tapi kalau aku bawak dia, konfem dia mengamuk. kalo aku tak suka tempat crowded macam ni, dia sejuta kali lagi tak suka. silap hari bulan pandang je pintu ikea ni dari luar, takkan masuk. tapi sebab aku bersama dua makcik gigih ni, aku berjaya la.

makcik diba yang gigih makan meatball 20 ketul wa cakap lu.

ini ayam. masak apa? entah. tapi yg aku taw rendang ayam mak aku sedap 60x ganda. hik3

tu siap bendera sweden. tak boleh makan. meatball sedap. nyumm. ade jem (ke?) yang ni aku layan.

yg ni sedap. sampai faeza makan dengan banyak tanpa sedar

gagah.


banyak plak makanan. yang dalam aluminiminium foil tu,yg atas ade kaler putih tuu, tak sedap. aku nak muntah makan.yang lain sedap. tapi ayam tu punya kuah xde rasa. em.

untuk ketahui lokasi ikea ni,



rating : 3/5

1 - sangat kesian. jangan jual lagi
2 - agak kesian.fikir2kan.
3 - boleh tahan. boleh upgrade lagi
4 - sedap. tahniah.
5 - sangat sedap.tahniah! will come back for more

1 C.O.M.M.E.N.T.S: