Do you like my blog?

Monday, July 8, 2013

jangan jadi perempuan fake macam ni, baik jadi pondan je

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Monday, July 08, 2013
untuk menjadi jujur,
aku bukan seorang perempuan yang ayu lemah gemalai liuk lentok boleh masuk renang berirama.
kerana itu akan menjadi lebih fake dari seekor pondan.

nak tau apa yang fake bila menjadi perempuan?

dalam monorel/LRT depan lelaki ramai kau bagi tempat duduk kau depan pakcik atau makcik yg dah tua.
dalam lif, kau dah naik dulu, lepas tu kau ternampak ada lelaki pun nak naik lif, kau tolong tahan pintu lif.

tapi

bila tak ada lelaki ramai, kau biar je makcik atau pakcik tua melekat kat tiang sedangkan korang sedap duduk.
bila perempuan lain yang nak tahan lif, kau buat tak tau je. tak tahan pun pintu lif walaupun orang tu dah kata 'tunggu'.

malu woi jadi perempuan macam ni.

1 C.O.M.M.E.N.T.S:

Nurzakiah Hanum said... [Reply]

Assalamualaikum
anum singgah sini