- See more at: http://www.kertasmerah.my/2012/07/panduan-asas-seo-meta-tag.html#sthash.YveKx12V.dpuf eiii? | Hutan Kabut

Idol!

Facebook HK

Wednesday, February 19, 2014

eiii?

THE TYPEWRITER : Idati Malek on Wednesday, February 19, 2014
inilah kisah aku yang pengecut.

aku duduk rumah kampung, dalam kawasan kampung. belakang hutan, depan hutan, kiri kanan hutan. cuma rumah di kiri dan kanan ada dalam 100 meter. hutan tu menambah kan kegelapan. lampu jalan? hmm. dalam 100 meter satu. itu pun nasib lah. dulu lagi tak ada, sekarang boleh lah.

biasa kalau dah malam, aku yang super pengecut ni tak akan berani ke dapur sorang-sorang nak minum ke apa.

tapi malam ini aku kehausan air sejuk. dari sebalik dinding bilik, aku dengar bunyi 'trrrr' peti ais di dapur (psiko sampai macam tu sekali). tapi itulah, aku terlalu "berani", jadi aku baring saja. ada satu bekas kecil kuih bangkit doorgift orang kawin di tepi katil. kalau nak makan kena ada air. semua orang dah tidur jadi aku masih memikirkan cara aku mendapatkan air sejuk yang melegakan tekak.

'krekk....krekkk....tum..tum...' yeah abah aku bangun pergi bilik air kat dapur. aku pun menggelupur la keluar. dengan senang hati, aku berjalan lenggang kangkung najib ke dapur dan membuka peti ais.

masa aku tengah tuang air, aku nampak muka terkejut abah aku.

apakah ini? apakah yang terjadi?

abah aku membuka mulut 'eii?'

ape maksud 'eiii?' tu?

abah aku balik ke bilik.

aku baru tau kenapa 'eii?'...



tadi petang ada sebijik jerawat cuba bertapakn di muka.jadi malam ini aku pakai bedak sejuk macam tepung gomak.

2 C.O.M.M.E.N.T.S:

Nurzakiah Hanum said... [Reply]

selamat pagi

Pokok Manggis Depan Rumah said... [Reply]

Sebab bedak sejuk yea. Ingat tadi ada nampak apa-apa.. :-)