Do you like my blog?

Friday, June 27, 2014

biarkan aku dengan diriku

THE TYPEWRITER : idati on Friday, June 27, 2014 2 C.O.M.M.E.N.T.S Links to this post
dari aku kecil sampai lah besar semua orang nak aku jadi doktor. sampai kadang-kadang aku fikir kenapa semua orang yang suruh tu tak jadi je doktor sendiri? kenapa perlu aku?

persoalan itu tiba lewat. masa itu aku sangat suka doktor, sebab kesemua doktor aku jumpa semua baik dan bagi gula-gula. aku nampak kerja doktor lagi mudah dari kerja kilang(mengikut mak aku lah).

tanpa aku sedari yang ia menjerat diri sendiri.

aku hanyut dalam impian yang dicipta orang lain. sampai umur 23 aku masih mengejar impian orang lain dan bukan impian sendiri.

dan sekarang aku sudah ada impian sendiri; kenapa masa ini didesak semula mengisi impian orang lain?

i just want a normal and happy life.

Tuesday, June 17, 2014

Mengintai bulan

THE TYPEWRITER : idati on Tuesday, June 17, 2014 3 C.O.M.M.E.N.T.S Links to this post

Satu jam setengah yang lepas,aku di atas motor. Sedang membuat cubaan merenung bulan sambil membonceng motor.

Bulan malam ini warna kuning jingga. Hanya terlihat 3/4 dari bulatan. Seperti penuh misteri.

Selang 2 minit bulan sudah ditutup bayang awan malam.

Dan aku teringat puisi filem sepi yang memulakan bibir aku berkata,

"Bisikku pada bulan,
Kembalikan temanku, kekasihku.."

Dan seterusnya aku tak ingat sebab aku tidak sepuitis itu.

Monday, June 16, 2014

Menoleh

THE TYPEWRITER : idati on Monday, June 16, 2014 2 C.O.M.M.E.N.T.S Links to this post

Those days back when we are in our lala land. Those days when we painted and sealed our dreams.
Those already gone.
I keep wondering why did u screwed up so much, am i just an idiot friend forever that u won't give a damn?

There's no one to blame, only community. Hope u are doing fine, friend. I got your back.

Saturday, June 14, 2014

tolong semua orang. siapa tolong dia baik. siapa tak tolong, moga2 korang jadi baik kemudian

THE TYPEWRITER : idati on Saturday, June 14, 2014 1 C.O.M.M.E.N.T.S Links to this post
hai korang tolong lah saya. vote utk sy menang tiket motoGP tahun ni. sob sob sob. mahal la tiket ni.

1) Tolong like page https://www.facebook.com/MensBioreMalaysia
2) Pergi ke link https://apps.facebook.com/mensbiorechamp/
3) Klik kat 'Photo Gallery'
4) Vote utk gambar dari Idati Malek. (ade dlm most recent)

thanks.your votes are much appreciated.




Sunday, June 1, 2014

su-shi

THE TYPEWRITER : idati on Sunday, June 01, 2014 1 C.O.M.M.E.N.T.S Links to this post
aku mula menaip dengan muka mengantuk. tadi siang aku habiskan masa dengan tengok movie entah apa-apa dan pergi ke pizza milano OU dengan harapan rasanya sama macam dekat klcc. cliche hidup aku, tak ada yang istimewa.

aktiviti wajib pergi ke ou adalah beli sushi. semenjak jiro si pembenci katak mengenalkan aku kepada sushi jusco di aeon st 18 ipoh kira-kira beberapa bulan lepas (sangat), aku tidak mampu berpaling tadah lagi. terima kasih jiro kerana menyumbang kepada aktiviti kegemukan aku. aku suka makan sushi malaysia, sebab ianya dimasak, bukan raw macam kat jepun betul-betul tu. yang itu, aku fikir 150juta kali pun tak akan telan. termuntah balik.

okay aku nak iron baju.